صبر و بردباری امام حسن مجتبی (ع); احیاگر اسلام


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822475

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

حجت الاسلام والمسلمین منصور باگربک تبریزی گفت: امام حسن مجتبی (ع) نمایش صبر و بردباری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربک تبریزی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در گفت و گو با عصر هامون گفت: حضرت مجتبی (ع) است. امام دوم شیعیان و دومین وارث پیامبر گرامی اسلام (ص) در این باره می فرماید: «حسن و حسین دو امام هستند، چه قیام کنند و چه نکنند.

وی ادامه داد: حضرت مجتبی(ع) پس از امیرالمومنین(ع) به دستور الهی و به امر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) امام جامعه اسلامی شد.

وزیر افزود: امام حسن مجتبی (ع) فضایل و مناقب فراوانی دارد که یکی از این فضائل امام همام سؤال صبر ایشان است.

باگربک افزود: در زمان امام این بزرگواران افرادی بودند که مدعی خلافت بودند و خود را وارث پیامبر اکرم(ص) معرفی می کردند و قدرت را به طرف مقابل می سپردند.

ایشان در خاتمه مطلب فوق فرمودند: زمانی که حکومت به طرف مقابل سپرده شد، حاکمان مدینه نیز فرمانروای لشکر دشمن شدند و حاکم مدینه شخصی به نام مروان بود که از مخالفان سرسخت امیرالمؤمنین بود. منین (ع) و مکتب اهل بیت (ع).

مدیرکل تبلیغات استان گفت: مروان حکم که از دشمنان حضرت امیر(ع) بود در حضور امام حسن مجتبی(ع) علناً امیرالمومنین(ع) را لعن کرد و او را بد و متوهم خواند. اما امام مجتبی (ع) برای حفظ مصالح جامعه اسلامی صبور بودند زیرا حکومت اسلامی در حال ظهور بود.

باگربک ادامه داد: در زمانی که حکومت بنی امیه تازه تشکیل شد، مردم در سراسر دنیا امیرالمومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) را بد و متوهم خطاب کردند، اما امام با صبر و بردباری خود به اشتباه خود پی بردند. .

وی گفت: این برخورد با صبر و بردباری امام مجتبی (ع) مردمی را برانگیخت که دنیایی از بغض نسبت به علی بن ابیطالب (ع) در دل داشتند که دلشان از بغض علی بن ابیطالب (ع) برگشت. و بچه هایشان خالی بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در داستان آمده است که مردی هنگام معاشرت امام شروع به فحاشی کرد و هنگام بازگشت به شام ​​به امام مجتبی (ع) گفت که ابومحمد کنیه امام حسن مجتبی (ع) است. روزی که او آمد، من مدینه شدم، در ذهن من تو و پدرت علی بن طالب (ع) خشمگین ترین مردم بودی، اما اکنون که به شهر شام بازگشتم، محبوب ترین مردم در قلب و ذهن من تو هستی. و پدرت امیرالمومنین (ع).

وی خاطرنشان کرد: زمانی که این مرد به شهر شام بازگشت، همراه با قبیله اش بر حاکم وقت قیام کردند و در راه اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

به گفته این مسئول، ما نیز باید در هنگام مواجهه با مشکلات و مشکلات، صبر و بردباری امام حسن مجتبی (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم نه اینکه عصبانی شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید