پرستار فرشته رحمت مریض / فرشتگان سفیدپوش که نمونه صبر و بردباری هستند

ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790927

پرستاران فرشتگان مهربانی هستند که با عشق و علاقه به بیماران خدمت و مراقبت می کنند و صبر و استقامت و صبر خود را اینگونه از پرستار حسینی حضرت زینبوکبری (س) الگو گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ امروز مصادف با پنجم جمادی الاول مصادف با ولادت با سعادت اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب کبری سلام الله علیها. روز پرستار نامیده می شود.

پرستاران فرشتگان عزیزی هستند که با عشق و علاقه به بیماران خدمت و مراقبت می کنند و صبر و استقامت و صبر خود را در این راه الگوی پرستار نهضت حسینی حضرت زینبوکبری سلام الله علیها قرار داده اند.

قبل از شیوع تاج، شاید این صبر و استقامت پرستاران برای بسیاری قابل درک نبود، اما در دوران اپیدمی تاج، همه از نزدیک دیدند که چگونه پرستاران به عنوان مدافعان درجه یک مبارزه با تاج، جان خود را از دست دادند. در دستانشان و برای نجات بیماران عروق کرونر فداکاری کردند و با تمام وجود با صبر و عشق از آنها مراقبت کردند و برای سلامتی مردم میهن عزیزمان تلاش کردند و چه بسا پرستاران در راه تاج گذاری و خدمت جان خود را از دست دادند. از مردم

پرستاران گمنامی هم هستند که سال ها دلسوز جانبازان هشت سال دفاع مقدس بوده و همیشه با صبر و حوصله به همسران خود کمک می کنند، دستمزد و حقوق کار سختی است.

پرستاران فرشتگان مهربانی، پرتلاش و فعال هستند و همگی در بحران های مختلف، از جبهه مقاومت گرفته تا سیل و زلزله و مراکز درمانی و زمان فوران تاج، حضرت زینب اکبری سلام الله علیها را مثال زدند. به الگوهای صبر و استقامت تبدیل شده است. و باید قدر این تلاش پرستاران را بدانیم.

کار پرستاران اگرچه سخت است اما اجر الهی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این راستا سالروز میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها را بهترین روز برای بزرگداشت مقام شامخ پرستاران در ایران اسلامی دانست و گفت:

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: با توجه به آیات قرآن کریم و روایات معصومین، شیر دادن و رسیدگی به مشکلات بیماران امری بسیار پسندیده و موجب پاک شدن گناهان می شود. پرستاران باید قدر این توفیق الهی را بدانند و تمام تلاش خود را برای این امر به کار گیرند.»

وی رسیدگی به مشکلات و تجلیل از زحمات پرستاران را وظیفه ای دانست که باید به نحو مطلوب محقق شود. شیوع ویروس کرونا نقش تلاش شبانه روزی این عزیزان را در مراکز درمانی و بین مردم بیش از پیش نشان داده است.

صبوری و مهربانی از ویژگی های اصلی پرستاران است

امام جمعه میاندوآب در این خصوص با بیان اینکه پرستاران با عشق و علاقه به بیماران خدمات ارائه می کنند، گفت: پرستاری شغلی سرشار از عشق، محبت و انسان دوستی است و همه افراد جامعه نمی توانند این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با تاکید بر اینکه خدمت به خلق خدا عبادت است، افزود: هر که خلق خدا را یاری کند خداوند متعال رحمتش را عنایت می کند و خدمت به بیماران و خلق خدا عبادت و پرستار است. «به عنوان فرشته خیر، شبانه روز به بیماران و مردم خدمت خواهید کرد و قطعاً از ثواب آن بهره مند خواهید شد.

وی با بیان اینکه کلمه مهربانی در دنیا با شیردهی عجین شده است، گفت: پرستاران باید با قدرت صبر و استقامت، مهربانی و محبت و صبر کار خود را به خوبی انجام دهند و مهربانی را هرگز فراموش نکنند.

فداکاری پرستاران یادآور دوران حفاظت مقدس بود

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زحمات پرستاران در شرایط مختلف به ویژه بیماری های عروق کرونر گفت: زحمات پزشکان و پرستاران همچون قربانیان سربازان در هشت سال دفاع مقدس است و جای قدردانی دارد.

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه قدردان زحمات پرستاران هستیم، افزود: برای ایثار، تلاش، خستگی ناپذیری، مهارت، صبر و اخلاق پرستاران به عنوان ادامه دهنده راه صبر، عشق و ایثار ارزش قائلیم.

پرستاران صبر و استقامت را از حضرت زینب کبری آموخته اند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با تبریک روز پرستار و میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) گفت: پرستاران صبر و استقامت را از حضرت زینب کبری (س) آموخته اند.

سرهنگ نورالدین پلهنگ گفت: پرستاران به ویژه در این ایام تاج و تخت از خود گذشتگی و فداکاری نشان داده اند.

وی با بیان اینکه شاهد صحنه های نابی از ایثار به ویژه در ایام ولیعهدی از سوی پرستاران بوده ایم، افزود: امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری در راه مبارزه با ولیعهد هستیم. .

کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران و کارورزان مدرسه عاشورا امروز حماسه دیگری آفریدند و به برکت فرهنگ زیبای ایثار و شهادت از مواضع خود در مبارزه با ویروس تاج هزار ساله و گمنام دفاع کردند که از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم. ویروس بدنام تاج

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید