سخنگوی قوه قضائیه: مطالبه افکار عمومی برخورد قاطع با معاندین است. مردم می پرسند صبر چقدر است؟ / صبر ما منجر به شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی شد

سخنگوی قوه قضائیه: مطالبه افکار عمومی برخورد قاطع با معاندین است.  مردم می پرسند صبر چقدر است؟  / صبر ما منجر به شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی شد

روز جدید مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر دشمن در حوزه کاری خود به اهداف خود رسیده بود نیازی به کشتار نبود. این فعالیت ها نشان از درماندگی دشمن دارد، وقتی دشمن دید مردم در کنارشان نیستند شروع به جذب راهزنان و اوباش کردند تا آتش در خیابان ها روشن بماند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر دشمن در حوزه کاری خود به اهداف خود رسیده بود نیازی به کشتار نبود. این فعالیت ها نشان از درماندگی دشمن دارد، وقتی دشمن دید مردم در کنارشان نیستند شروع به جذب راهزنان و اوباش کردند تا آتش در خیابان ها روشن بماند.

مسعود ستایشی در نشست خبری خود با بیان اینکه قوه قضائیه صف مردم را از معاندین جدا کرده است، گفت: اکنون مطالبه عمومی حتی از تعداد زیادی از معترضان که معترض هستند و جزو شورشیان نیستند، از قوه قضائیه است. و نهادهای امنیتی و دفاعی وظیفه قوه قضائیه برخورد قاطع با افرادی است که بدون تسامح و عدالت، امنیت را نقض کرده اند. باید بین هرج و مرج و اعتراض تفاوت قائل شد اکنون که همه از جمله معترضان خواستار برخورد قاطع و بازدارنده قوه قضائیه با عده معدودی که با رعایت موازین شرعی و قانونی موجب ناآرامی شده اند، قوه قضاییه نیز بر همین اساس عمل می کند. . مردم به درستی خواستار امنیت هستند و ما به این خواسته پاسخ خواهیم داد. اگر ثابت شود کسی در این جنایات دست دارد، انشاءالله مجازات خواهد شد.

به گزارش ایلانا، سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: مردم در اسفندماه 22 آبان نشان دادند که همچنان در مقابل مسئولان هستند. من از طرف خانواده قوه قضائیه از بصیرت مردم در این راهپیمایی سپاسگزارم. مردم حق دارند از امنیت برخوردار باشند و مطمئن باشید که به دستور مقام معظم رهبری اگر کسی در این جنایات دست داشته باشد به سزای اعمال خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه جنایت تروریستی در حرم مطهر احمدبن موسی درس های مختلفی به همراه داشته است و جدای از اندوه باعث افزایش آگاهی عمومی و ایجاد وحدت و به تعبیر رهبر انقلاب متحد در برابر دشمنان ملت شده است. وی گفت: در مورد دشمنان امنیت و کسانی که در عرصه امنیت دشمن تلقی می شوند، بین ایرانیان تفاوتی وجود ندارد و هدف متخلفان امنیت، نفوذ در ذهن شهروندان است. امتناع نهادهای حقوق بشری از پاسخگویی به این جنایت نشان داد که حمایت از مردم یک تظاهر بیش نیست. چرا آنها از محکوم کردن حوادث تروریستی مانند شاهچراغ و غیره حمایت نمی کنند. تقسیم تروریست ها به تروریست های خوب و بد نتیجه ای جز به خطر انداختن جان مردم نداشته است.

ستایشی با بیان اینکه بی توجهی به دشمن همواره در کمین مردم است، گفت: یکی از اهداف این جلسه تبیین علت صبر دستگاه قضایی در قبال مطالبات افکار عمومی و برخورد قاطع با معاندین است. مردم این سوال را مطرح می کنند که صبر تا کی؟ اقدامات دستگاه قضایی و حاکمیتی از همان ابتدا بر این مبنا بود که ابعاد اصلی اغتشاشات برای مردم ملت شناخته شده بود. تصمیم گرفته شد تا زمانی که مردم خط خود را از شورشیان جدا کردند، صبور باشیم. البته این صبر منجر به شهادت تعدادی از نیروهای امنیتی شد، دشمن با راه اندازی جنگ ترکیبی جدید و با عملیات روانی سعی در افزایش خشونت داشت که در نهایت شکست خورد و ناکام ماند.

وی ادامه داد: این متانت به جایی رسید که دشمنان برای کشتن رفتند. اگر دشمن در حوزه کاری خود به اهداف خود می رسید نیازی به ترور نبود. این فعالیت ها نشان از درماندگی دشمن دارد، وقتی دشمن دید مردم در کنارشان نیستند شروع به جذب راهزنان و اوباش کردند تا آتش در خیابان ها روشن بماند. اکنون صفوف دشمن و برهم زنندگان نظم و امنیت که ارتباط آنها با سرویس های جاسوسی دشمن آشکار شده است از مردم جدا شده است. دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق مردم از جمله تامین امنیت انجام می دهد و رئیس قوه قضاییه نیز در این راستا دستور داده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره جلسه امروز قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به حوادث اخیر گفت: قبل از جلسه در جلسه شورای معاونین و بخشی از شورای اطلاع رسانی با حضور رئیس قوه قضائیه جلسه داشتیم. در خصوص نحوه و شفاف سازی اطلاع رسانی شفاف، منظم و دقیق بحث و تبادل نظر شد و نتیجه این جلسه طی ساعات و روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی در خصوص تاثیر ترویج یارانه و ارز 4200 تومانی در پیشگیری از وقوع جرم و تعداد پرونده های تشکیل شده گفت: در پرونده هایی که حجم بالایی دارند و کالایی در ازای دریافت ارز وارد نمی شود بیش از 1500 پرونده تشکیل شده است. این تعداد با توجه ویژه دادگاه تجارت منجر به تنظیم کیفرخواست شده است.

ستایشی افرود: انشالله به محض اخذ نتیجه تصمیمات در دادگاه به شما اطلاع خواهیم داد. نکات اصلی در کیفرخواست ها، دستکاری ارز و قاچاق ارز است. اگر اقدامات بازدارنده از سوی مسئولان صورت نمی گرفت قطعا در روند ارتقای یارانه با چالش مواجه می شدیم و انشالله با تنظیم بازار ارز مسائل و ویژگی های ارزشمند این طرح بیش از پیش آشکار خواهد شد. به مردم

وی درباره اینکه در اغتشاشات اخیر چند پرونده برای مطالبات غرامت تشکیل شده است، گفت: قوه قضائیه و دادگاه های ذیصلاح در قوه قضائیه آمادگی خوبی برای رسیدگی به مطالبات مردم دارند. هرکسی که از این اغتشاشات متحمل خسارت شده باشد حق دارد طبق قانون مطالبات خود را پیگیری کند. در مورد کسانی که باعث این تلفات و اغتشاشات شدند، باید گفت که این افراد با هر درجه و مقامی که باشند در برابر قانون یکسان هستند و در صورت رسیدگی و اثبات جرم، مسئولیت اعمال خود را بر عهده خواهند داشت. خسارتی که آنها ایجاد کرده اند مسئول است. شکایت ها و دعواها شروع شد و به لطف توجه آنها سرعت بیشتر شد و مردم آمدند.

دیدگاهتان را بنویسید