تولید 100 عنوان کتاب دفاع مقدس در مازندران/ همسران شهدا نماد استقامت و بردباری


ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896498

مدیرکل حفاظت دفاع مقدس مازندران اعلام کرد:

عبدالله ملکی از تولید 100 عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان امسال در مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار عبدالله مالکی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران قدسیه بهشهر و مراسم افتتاحیه کتاب «چهل روز بعد» با بیان زندگی شهید رقیه حسین زاده، با اشاره به نقش آفرینی این شهید والامقام، گفت: روحانیت در پاسداری از مقدسات گفت: علما و روحانیون مازندران در انقلاب و پاسداشت مقدس نقش ویژه ای داشتند.

وی با اشاره به حضور موثر آیت الله جباری در دفاع مقدس، افزود: ایشان در کنار رزمندگان بودند؛ ایشان در دفاع مقدس در کنار رزمندگان بودند. او به رزمندگان اعتقاد داشت و در بسیاری از سفرهای جبهه به تبلیغ دین می پرداخت.

ملکی گفت: کتاب آیت الله جباری یکی از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران است و در این راستا تولیدات ارزشمندی در استان انجام می شود.

سردار ملکی به نقش همسران و مادران شهدا در دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: همسران شهدا صبور، مقاوم و راست قامت هستند، نماد استقامت و بردباری هستند و شرمنده خانواده های شهدا هستیم. شهدا

این وزیر با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا یکی از رسالت های ماست، افزود: در دیدار با خانواده شهدا جز زیبایی چیزی نمی بینم و شهدا به سوی خدا رفتند و شهادت اوج کمال است.

وی با بیان اینکه علما در تزکیه نفس مجرب هستند و کارشان فنی است و راویان شایسته عاشورا هستند، گفت: رزمندگان ما عاشورای خیالی را به عاشورایی واقعی تبدیل کردند.

وی با اشاره به اینکه پاسداشت مقدس ریشه در عاشورا دارد، خاطرنشان کرد: رزمایش اربعین حسینی برای خدا و عشق به امام حسین است که بر دل شیعیان هجوم می آورد.

ملکی با بیان اینکه هدف ما تالیف کتاب برای شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران است، افزود: این اداره کل در دستور کار انتشار کتب علمای برجسته استان است و در این راستا کتاب آیت الله طبرسی در حال تکمیل است. کتاب آیات ما لائینی، آیت‌الله معلمی، آزاده رسولی، حجت‌الاسلام جعفری و حجت‌الاسلام جمشیدی را با مشارکت نهادهای متولی نوشتیم.

این مسئول از تولید و چاپ 100 جلد کتاب در سال جاری خبر داد و با اشاره به اینکه تعداد شهدای روحانیت ما بیش از جمعیت است، خبر داد.

وی با بیان اینکه مفتخریم اولین شهید روحانی مازندرانی است، گفت: کتاب اولین شهید استان شهید مدافع حرم مالامیری نیز نوشته شده است.

مدیرکل حفاظت عتبات و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: از 42 شهید مدافع حرم شهید رکیه حسین زاده در انفجار لبنان به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه مردم بهشهر در کردستان نقش ویژه ای داشتند، گفت: از این شهر شهدای ابوعمار، چنگیز، ناد علیزاده، هنرمندان، جباری و ییلگی ها را معرفی کردیم.

وی با اشاره به نقش شهرستان بشار در انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: این شهرستان فرماندهان زیادی را تقدیم نظام کرد. متولیان امر پاسدار افکار و اندیشه های حوزه های علمیه در راه ولایت فقیه و امام هستند.

ملکی ادامه داد: شهید کابلی می توانست خانه نشین شود اما در ایام بایرام در جمع زائران بود و تا آخرین لحظه عمر به وظیفه خود عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب «چهل روز بعد» توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران و با مشارکت حوزه علمیه خواهران استان منتشر شده است، گفت: این کتاب تقدیم به روح شهید، همسر و فرزندانش، مردم بهشهر.» را تقدیم ایران و جهان اسلام می کنیم.

زنان در جهاد پیشقدم می شوند

میررجب علی محمدی متکازینی، استاد حوزه تخصصی و دانشگاه با بیان اینکه این جلسه با دو بخش و با حضور بستگان جهاد و اجتهاد و شهادت و حضور علما و فقها تشکیل شد، ضمن اینکه مکمل یکدیگر هستند، دو وظیفه جداگانه دارند و اظهار داشتند: خداوند در سوره بقره مکتب فقاهت، جهاد و شهادت را پایه گذاری کرد و به برکت انقلاب اسلامی این دو بخش به وجود آمد.

وی افزود: انسانی که مقصدی ندارد گیج و سرگردان می ماند و باید مقصد خود را مشخص کند و راه برود و گم نشود. زیرا کسی که راه می رود به زودی به هدف می رسد و کسی که معلم ندارد به هدف نمی رسد اما معلم خوب راه را نشان می دهد. هدف از شاگرد شدن، پیام آور شدن و یافتن رسالت است.

محمدی متکازینی با بیان اینکه دانش آموز باید هدف داشته باشد و طلبه باید پیام آور باشد، گفت: امتیاز دانش آموز با سایر رشته ها این است که طلبه جبرئیل، میکائیل و شیطان پرست است و خداوند خاک را از دانش آموز گرفته و خاک کار شیطان است .

وی با بیان اینکه مرید باید پاک باشد و شیطان را از خود دور کند، تصریح می کند: اخلاص مرید به این معناست که شیطان نباید وارد حلقه او شود و مرید باید شیطان را به طور خاص بشناسد.

محمدی متکازینی با بیان اینکه آمریکا یک استکبار جهانی، دروغگو، فریبکار و جنایتکار است و اینها از جنود شیطان هستند، اظهار داشت: شیطان پرستی بر دانش آموزان واجب است و در سوره اعراف آمده است که خداوند به شیطان مهلت داده است تا زمانی معین، زیرا ابلیس هرگز از کاری که انجام می دهد دور نمی شود.

این استاد دانشگاه گفت: کسی که با خدا موافق نباشد استعدادش شکوفا نمی شود و باید با خدا موافق باشد و شیطان را پایمال کرد تا به این درجه برسد.

محمدی متکازینی با بیان اینکه راه جستجو، راه تهذیب و راه معرفت است، خاطرنشان کرد: انسان روح دارد و طلبه ای که از این نمونه ها پیروی کند، پیام آور می شود.

وی ادامه داد: پس از عالم شدن، فقیه شدن لازم است و اجتهاد و شهادت متعلق به سرداران، سربازان و پاسداران است و طلاب باید برای فقیه شدن در مدرسه علم تلاش کنند.

محمدی متکازینی افزود: تا وارد فقه نشویم حوزه علمیه نمی شویم و با فقه امتیاز نمی گیریم. اخلاق به معنای بیداری برزخ انسان است که مقدمه فقه است.

استاد حوزه تخصصی و دانشگاه با بیان اینکه قرآن پژوهی سرآغاز فقاهت است، اذعان داشت: آیت الله جباری در مرز فقاهت ایستاد و ضروری است.

وی با بیان اینکه زنان در همه جهاد اول هستند، در خلقت اول هستند و در نهایت اول هستند، تصریح کرد: حوزه، حوزه مادر و فرزند است و باید آن را گرامی بداریم.

محمدی متکازینی گفت: حوزه علمیه برادران و خواهران دانش سفر همین است و هیچ علمی نیست مگر اینکه خداوند آن را بر زن واجب کرده است و اگر زن شهرت دنیوی پیدا کند در اسلام منعی ندارد. زنان نباید نادان شوند و خود را شرمنده کنند. سفره جسم و جان ما یکی است، سفره روح ما قرآن و رزق ما از قرآن است.

استاد دانشگاه گفت: طلبه ها باید امام زاده بخوانند و طلبه شوند و راه امام را طی کنند تا به فقه برسند و ما هم همین راه را برویم و همین کتاب ها را بخوانیم و رسالت را بهتر پیدا کنیم.

وی بیان کرد: توصیه های رهبر معظم انقلاب تقریباً در همه بخش ها متوقف شده است و اگر مسئولان ما مؤمن بودند، حکومت ایمانی داشتیم و اگر گوش به فرمان ولی فقیه بودند، نمی کردیم. مشکل داریم، فساد نداریم، اما مردم و مسئولان باید رد پای اولیای دینی دنیا را بگذارند، آخرت خود را سامان دهیم.

محمدی متکازینی گفت: مسیر انقلاب جهانی طی خواهد شد و باید در همه نقاط نظام از قوانین پیروی کنیم تا نمونه شویم.

کتاب «چهل روز بعد» در مازندران عرضه شد

کتاب «چهل روز» نگاهی گذرا به زندگی شهید روکیه حسین زاده توسط اداره کل حفاظت آثار باستانی و نشر ارزش های حراست استان مازندران ساخته و عرضه شده است.

در آیینی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه در حوزه علمیه خواهران قدسیه شهرستان بهشهر، کتاب «چهل روز» نگاهی کوتاه به زندگی شهید رکیه حسین زاده ارائه شد.

این کتاب توسط «زکیه براری» با حمایت اداره کل حفاظت از آثار و نشر ارزش های حراست استان مازندران و مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان توسط انتشارات نماشون در فصل زمستان نوشته شده است. از 1400.

در مراسم افتتاحیه این کتاب، سردار «عبدالله ملکی»، مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، آیت الله «میر رجبعلی محمدی متکازینی»، «سید محمد صادقی»، سنگدهی، مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار مازندران، حجت الاسلام جباری امام جمعه شهرستان بهشهر، «عین الله فلاح» رئیس اداره فرهنگ و رهبری اسلامی این شهرستان و جمعی از روحانیون، طلاب ، اساتید حوزه علمیه استان و خانواده محترم شهید «رکیه حسین زاده».

شهید رکیه حسین زاده در سال 1352 در روستای ولیجی از توابع شهرستان نکا به دنیا آمد. دوران دبستان را در زادگاهش بریان گذراند و برای ادامه تحصیل عازم نکا شد. علاقه زیاد او به کسب علوم دینی و حوزه علمیه او را به حوزه علمیه خواهران بهشهر فرستاد.

در روزهایی که شور و شوق حفظ مقدسات همه جای کشور را فراگرفته بود، به سنت الهی روی آورد تا با جوانی به نام احمد مهتدی ازدواج کند که سالها بعد کاردار سفارت ایران در لبنان شد و به عنوان حاصل این مقام نبوی او دارای دو دختر و یک پسر است.

شوق زیارت عتبات عالیات در سوریه و عراق و همچنین خانه خدا، رکیه حسین زاده را طی چند مرحله به بارگاه معصومین و خانه خدا رساند.

به دلیل مشغله کاری همسرش و نیاز به همراهی، چهار سال را در کنار همسر و فرزندانش در لبنان سپری کرد تا این که توفیق این همراهی به شهادت رسید و در 7 اسفند 1392، تنها دو هفته پس از تولدش، بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید. ناشی از حمله تروریست های صهیونیستی به سفارت ایران در لبنان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید