16 عنوان کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیرجند ارائه شد


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810837

مراسم افتتاحیه 16 عنوان کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانمراسم افتتاحیه 16 عنوان کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیرجند امروز با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر جهان برگزار شد. ارزش‌های دفاعی خراسان جنوبی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی.

گلمرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: نمایش داده می شود.

فلاحی به موضوع ماندگاری فرهنگ حفاظت مقدس اشاره کرد و گفت: جمع آوری اسناد رزمندگان و شهدا و تهیه کتاب هایی با تاریخ شفاهی و مستند دوران دفاع مقدس یکی از راه های حفظ و ماندگاری فرهنگ پاسداری است.

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمندگان و جانبازان گنجینه دوران دفاع مقدس هستند، افزود: نسل های آینده.

فلاحی با اشاره به اینکه امسال 57 عنوان کتاب با موضوع حفاظت مقدس جمع آوری کرده ایم، ادامه داد: از این تعداد 30 عنوان منتشر شده و مابقی تا پایان امسال منتشر می شود اما متاسفانه هزینه چاپ بسیار بالاست و کتابها در تیراژهای کوچک چاپ می شوند.

محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این سومین مراسم افتتاحیه کتاب های حفاظت مقدس است که امسال در استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی گفت: به عنوان سربازان در جبهه جنگ نرم وظیفه مهمی بر دوش کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال بیش از هزار پوستر با موضوع شهادت و ایثار در فضای مجازی تولید و توزیع شده است که امیدواریم با یاری شهدا بتوانیم برنامه های فرهنگی را با موفقیت اجرا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث فرهنگی استان خراسان جنوبی کاستی هایی وجود دارد، افزود: امیدواریم با کمک دولت و مسئولان شاهد رفع این مسائل باشیم و فضای فرهنگی مناسبی برای برگزاری این نوع مراسم در بیرجند ایجاد شود.

حاجی با بیان اینکه امسال پنج کتابخانه در استان افتتاح شده است، تاکید کرد: کتابخانه مرکزی بیرجند به مساحت 11 هزار متر مربع در سال 1400 افتتاح شد و امیدواریم شاهد افتتاح آن باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید