تاریخ شفاهی سرداران مقدس یک گنجینه تاریخی است


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913374

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش‌های حراست لرستان:

رشیدی با بیان اینکه سرگذشت شفاهی فرماندهان 8 سال حفاظت مقدس گنجینه تاریخی است، گفت: تاکنون با 145 فرمانده دوران دفاع مقدس مصاحبه تاریخ شفاهی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ محسن رشیدی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یکی از ماندگارترین دوران در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. تاریخ شفاهی فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای تاریخی است که ثبت این خاطرات می تواند رشادت ها و فداکاری های رزمندگان را به نسل های بعدی منتقل کند.

وی افزود: اطلاع رسانی وقایع و تحولات هشت سال جنگ تحمیلی از مهمترین برنامه هایی است که در اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است و فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات و خاطرات خود می پردازند. تمام اقدامات دوران مقدس حراست در این برنامه».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست لرستان تصریح کرد: بر این اساس تاکنون مصاحبه تاریخ شفاهی 145 سردار انجام شده است که تمامی این مصاحبه ها در قالب … یک کتاب و به نسل جوان داده می شود.

رشیدی تصریح کرد: مقاومت و مقاومت مهمترین راز دوران دفاع مقدس بود و تلاش می شود این دو مولفه مهم که عامل اصلی پیروزی ایران شد در این برنامه ها به نسل های بعدی منتقل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید