تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی در استان اردبیل در حال جمع آوری است


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897391

مسئول واحد ادبیات هنر پایدار استان اردبیل:

رئیس اداره ادبیات پایدار حوزه هنری استان اردبیل از آغاز تدوین تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: ثبت تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی که یکی از خاطرات ماندگار است. امام خمینی (ره) و یکی از برکات بی‌شمار انقلاب اسلامی، برای نسل جدید و نسل‌های آینده و کشورهای دیگر می‌توانند الگوی موفقی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمود مهدوی رئیس واحد ادبیات پایدار حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما از آغاز تدوین تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل در حوزه هنری خبر داد و گفت: مراحل پژوهشی تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل و شهرستان اردبیل در حال انجام است.

وی گفت: با تهیه و تکمیل ارائه طرح این طرح، قرار است مصاحبه هایی با رویکرد: شکل گیری و روند کار و رشد نهضت سوادآموزی، معرفی افراد برجسته و تاثیرگذار از استان برای ارتقای سطح سواد، معرفی معلمان موفق و تأثیرگذار و دانش آموزان باسواد نهضت و برخی اقدامات دیگر باید انجام شود.

رئیس واحد ادبیات پایدار هنر استان اردبیل خجت‌الاسلام حسین پناهی را به عنوان اولین رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان اردبیل معرفی کرد و گفت: آخرین مدیر کل نهضت سوادآموزی استان و یار دیرین آیت‌الله مروج امام جمعه اردبیل که پس از دو دهه مبارزه با بی سوادی در 26 خرداد 1398 درگذشت، به زیارت حق شتافت.

وی گفت: حوزه هنری اردبیل به همت خانواده ایشان برای پاسداشت یاد و نام این روحانی خستگی ناپذیر، سال گذشته کارگاه تولید اثری با عنوان «نهضت سوادآموزی از منشور هنر» و همچنین در این هفته برگزار کرد. نمایشگاهی از این آثار در زمینه های پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی گرافیک و تذهیب با حضور استاندار محترم اردبیل و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری حوزه هنری.

مهدوی ادامه داد: همین امر باعث شد تا کتاب «تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل» را تدوین و تدوین کنیم و جلسات متعددی را در خصوص روند کاری آن در ماه های اخیر برگزار کنیم.

وی گفت: ثبت تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی که یکی از خاطرات ماندگار امام خمینی (ره) و از برکات بی شمار انقلاب اسلامی است، می تواند الگویی موفق برای نسل جدید و نسل های آینده و سایرین باشد. کشورها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید