تولید محتوا مهمات ضد جنگ است / 560 پروژه تحقیقاتی برای تاریخ شفاهی فرماندهان نظامی در حال انجام است


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808501

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاعی جهان با اشاره به اینکه در زمان جنگ، قصه گویی مهمات اصلی تولید محتوا بود، گفت: در مرکز اسناد و تحقیقات دفاعی جهان 560 طرح پژوهشی فعال در حوزه تاریخ شفاهی انجام شد. فرماندهان جنگ، شناسنامه یگان های سپاه در دوران دفاع جهانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، سردار دکتر علی محمد نائینی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس طی سخنانی در افتتاحیه چهارمین مستند شبانگاهی با موضوع شامگاه 24 بهمن ماه در سالن همایش های موزه دفاع مقدس: مردم ایران باخمن ضربه سنگینی به دشمن زدند و در عید ملی 1400 امیال و آرزوهای دشمن را در هم شکستند و باید گفت. که 22 بهمن بزرگ داریم.

مشاور فرمانده سپاه افزود: با وجود اینکه به مردم توصیه شده بود انقلاب اسلامی را با موتورسیکلت و خودرو جشن بگیرند، اما مانند سال های گذشته شور و عشق ملی را از خود نشان دادند. این حضور حماسی در شرایطی اتفاق افتاد که مردم هم ناراحت بودند، مردم با وجود مشکلات اقتصادی نشان دادند که برای انقلاب تلاش کردند، نه تنها برای انقلاب بلکه اعتماد و امید را در دل کارمندان دولت ایجاد کردند، بسیار بود. پرشور و حماسی و پیام مردم 22 باخمن شکست فشار حداکثری دشمن بود.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاعی جهان ادامه داد: سه سال پیش در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت‌های غربی به صراحت اعلام کردند که چهلمین سالگرد انقلاب را با فشار حداکثری ایران نخواهند دید. امسال اعلام کردند که استراتژی فشار حداکثری شکست خورده است. این حضور پیام شکست حداکثری فشار را می داد.

نایینی با قدردانی از سپاه علی بن ابیطالب (علیه السلام) در ضبط و روایت وقایع دفاع مقدس گفت: در قلب صلابت جمهوری اسلامی، داستان دفاع مقدس و داستان تیم رزمی انقلاب قرار دارد و روایت می شود. او خوشحال می شود

نُه گفت: به فرموده حضرت آقا، دفاع مقدس دارای آموزه هایی است که این قابلیت را دارد که معارف دفاع مقدس را نه در یک یا چند سال، بلکه در دو قرن انتقال دهد. می توان آن را به تصویر کشید و کار انجام شده یک هزارم ظرفیت موجود حراست مقدس نیست.

وی بیان کرد: در جنگ، قصه گویی مهمات اصلی تولید محتوا است و تا شناخت درستی از این جنگ وجود نداشته باشد، حراست مقدس متناسب با این جنگ نرم شکل نمی گیرد. رسانه و دیپلماسی در ابعاد مختلف است. اگر این را باور کنیم، نظام نظامی خواهیم داشت و محتوا باید متناسب با این جنگ تولید شود. جهان و انقلاب اسلامی در چنین مسیری برای تحقق تمدن اسلامی هموارتر می شود، زیرا برای رسیدن به تمدن باید گذشته را گفت و به آن افتخار کرد.

مشاور فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: مرکز اسناد و تحقیقات دفاعی جهان 560 طرح پژوهشی فعال در زمینه تاریخ شفاهی فرماندهان نظامی، ساخت اطلس، سوابق و شناسنامه یگان های CRRF در دوران دفاع جهانی انجام می دهد. یکی از رزمندگان دفاع مقدس بخشی از تاریخ شفاهی جنگ است.

وی افزود: پس از فتح خرمشهر با شرایطی مواجه شدیم که چاره ای جز ادامه جنگ نداشتیم، صدام قابل اعتماد نبود و بخشی از کشور همچنان در دست دشمن بود. و متجاوز را معرفی کرد و غرامت جنگ را پرداخت کرد زیرا اگر چنین می کرد مغایر با فلسفه جنگ بود و گسترش انقلاب اسلامی منجر به صدور انقلاب اسلامی به جای دیگری می شد.

یکی از مشاوران فرمانده سپاه گفت: اگر به سناریوهای مختلف تصمیم گیری پس از فتح خرمشهر نگاه کنید، منطقی ترین و منطقی ترین آنها ادامه جنگ است. باید دشمن را تعقیب کند و در دنیا هم پذیرفته شده است که بعد از جنگ این سوال مطرح شده که چرا بعد از فتح هرمشهر که سخنرانانش به دنبال نیات سیاسی هستند، جنگ ادامه دارد؟

نین افزود: در جنگ امروز، هدف اصلی دشمن باورهای مردمی است و قدرت نرم انقلاب اسلامی از جمله رهبری عالی، اعتماد و ایمان مردم، نیروی بسیج انقلاب اسلامی و راهبر هدایت می شود. برای مخالفت با هدف دشمن – جهاد – واجب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید