تاریخ شفاهی حفاظت مقدس باید مستند و برای مردم تبیین شود


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803287

آرانیان گفت: تاریخ شفاهی جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در اولویت است، بنابراین جنگ زمانی به پایان می رسد که بتواند تاریخ شفاهی خود را برای نزدیکان و نسل سوم و چهارم انقلاب مستند و تشریح کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; عباس آرانیان رئیس سازمان مردم نهاد فتح رضوی صبح امروز در همایش داستان نویسان دفاع مقدس تربت حیدریه گفت: آن را به عنوان یک فرهنگ در قالب خاطرات نسل سوم و چهارم انقلاب تبیین کنید.

وی افزود: امروز باید بررسی کنیم که چه تعداد از این رزمندگان توانسته اند خاطرات خود را حتی با عزیزانشان پیاده سازی و مستندسازی کنند تا برای آینده مورد استفاده قرار گیرند.

آرانیان افزود: نزدیکان به جبهه و جنگ با وجود اثرات شیمیایی و تلفات ناشی از جنگ سخت تحمیلی در مناطق مختلف، خاطرات و تجربیات خوبی دارند که باید در روزها و مناسبت های مختلف بازگو و مستند شوند. “

فتح رضوی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه مردمی انجمن قصه نویسان گفت: شاید برای برخی رزمندگان بیان خاطرات به شیوه های مختلف سخت باشد، اما وقتی در جمعی مانند دورهمی حضور دارند، سایر اقوام. ساعت ها ادامه دارد

وی افزود: این مستندها از خطر تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس جلوگیری می کند و نیازمند آن دسته از رزمندگان و جانبازانی است که بتوانند در گروه های مختلف قصه گو حضور داشته باشند و از آنها برای نسل های آینده انقلاب استفاده کنند.


در خراسان رضوی بیش از 500 راوی وجود دارد

رئیس هیأت مدیره مؤسسه مردمی انجمن قصه گویی فتح رضوی گفت: خراسان رضوی 16 گروه در شهرستان ها و 11 گروه در مشهد دارد که به طور میانگین 25 قصه گو در حوزه قصه گویی فعالیت می کنند اما چه تعداد از آنها استفاده می شود. هر سال درخواست ستاد ارتش.

وی در خصوص از سرگیری سفر راهیان نور گفت: اخبار و مصاحبه ها حاکی از برپایی اردوهای راهیان نور است و در خراسان رضوی شکل کار به گونه ای است که در این سفر دستورالعمل های بهداشتی هم برای نمازگزاران و هم برای همه کارکنان رعایت می شود. نیمه مارس.”

آرانیان به جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری در راویان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ابعاد مختلف انقلاب اسلامی، دهه بصیرت و مکتب شهید سلیمانی و همچنین دفاع مقدس. می تواند جهاد را توضیح دهد.

وی افزود: از ابتدای امسال بالغ بر 2500 مورد خدمات دیکته ای داشته ایم و قطعا این خدمات در مجموعه های مختلف و متناسب با شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.

فتح رضوی، رئیس هیئت مدیره انجمن قصه گویان مردم نهاد گفت: در قالب نرم افزار و مردم می توانند به محل انجمن قصه گویان استان مراجعه و آن را دانلود کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید