تحقیقات مستند و مستدل، نجات دهنده حفاظت مقدس از تحریف است/آخرین رویدادهای اقدام برنامه ریزی شده آمریکا

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه بسیج بدنه فعال انقلاب اسلامی در همه عرصه ها است، افزود: امام (ره) بسیج را با نگاه راهبردی عمیق در زمانی ایجاد کرد که جنگ هشت ساله هنوز غیر قابل تصور بود و امروز بسیج و تفکر بسیجی الگویی الهام بخش و فرامرزی است که به عنوان مکتب و فرهنگ برای سایر کشورهای جبهه مقاومت در دسترس است. .

وی تجربه اصلی جبهه مقاومت و رهبر جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را از تجربیات این بسیج دانست و ادامه داد: سردار سلیمانی معتقد بود که بسیج مردمی در دفاع مقدس اوج و مقاومت است. جبهه دامنه است و امروز همه جا در کار نظام است و مردم به دلیل نبود مدرسه و فرهنگ بسیجی با مشکل مواجه هستند و هر کجا این نگاه به بسیج وجود داشته است مشکل اساسی بوده است.


حراست مقدس اساس انقلاب اسلامی و منشأ تحول در ابعاد مختلف است

نائینی با اشاره به اهمیت مطالعه تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی وقایع مهمی وجود دارد که نقطه عطف و تاریخ ساز بوده و در تحولات جامعه نقش اساسی داشته و منشأ قدرت و قدرت بوده است. نهضتی که در میان آن پاسداشت مقدس مهمترین واقعه، اساس قدرت انقلاب است، اسلام آموزنده و الهام بخش و منشأ تحول در ابعاد مختلف است.

وی گفت: 20 ماه قبل از حراست مقدس، شیوه های مقابله با نظام آزمایش شد و دشمن به حمله همه جانبه رسید، اما ملت ایران با وجود اینکه ثبات سیاسی وجود نداشت، همه محاسبات دشمن را به هم ریخت. و بازدارندگی نظامی، اما دشمن به حملات خود ادامه داد، به سمت مرزهای ما حرکت کرد و با این تصور که تا چند روز دیگر خوزستان را تصرف کند و با این اشغال نظام اسلامی را ساقط کند، از تمام ظرفیت استفاده کرد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را یک حادثه فوق‌العاده مهم و تاثیرگذار می‌داند که نیازمند تحقیق و کالبدشکافی است و افزود: ویژگی‌ها و تحولات دفاع مقدس، چرایی جنگ تحمیلی، چرایی طولانی شدن جنگ. و ادامه داد و غیره .باید بررسی شود. و یک داستان وجود دارد.

نائینی با بیان اینکه دفاع مقدس در نظام سازی، جذب نیرو، نهادسازی و دولت سازی در جمهوری اسلامی ایران کمک کرده است، افزود: نظام اسلامی با دفاع مقدس تثبیت شده، وحدت و انسجام ایجاد شده است، توانمندی های بالقوه سیستم فعال شد و اعتماد به نفس، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس شکل گرفت و پاسداری مقدس قبل از حوادث مهم منبع تجربه شد.


تغییر نگرش جبهه استکبار به نظام جمهوری اسلامی مهمترین دستاورد دفاع مقدس است.

وی مهمترین تاثیر دفاع مقدس را ایجاد بازدارندگی دفاعی برای کشوری که دائماً دشمن و تهدید دارد دانست و تسلیم نشدن در مقابل دشمن را از مهم ترین درس های خود خواند و تاکید کرد: دستاوردها دفاع مقدس بسیار است و مهمترین دستاورد آن تغییر نگرش جبهه استکبار است، یعنی جمهوری اسلامی این پیام را به دشمن رساند که با جنگ سنگین نمی توان نظام اسلامی را برانداز کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مهم ترین دلیل تحقیق و نگارش دفاع مقدس را مقابله با تخریب و فراموشی دفاع مقدس می داند که بارها توسط راهنما تاکید شده است. افزود: همه وقایع تاریخی جریان ساز و گفتمان آفرین هستند که می توانند نسل بسازند حرکت جدید هدف تحریف است.

وی با بیان اینکه راهبرد امروز دشمن، جنگ روایتی است که به عنوان بخشی از جنگ شناختی معرفی می شود، تصریح کرد: تحریف تاریخ و اتفاقات مهم و تاثیرگذاری که امروز مبنای قدرت است، هدف اصلی در این جنگ است. جنگ روایی که در آن دشمن به دنبال آسیب است. از روایات تثبیت شده پیروی می‌کنند و روایت‌های جدیدی را اتخاذ می‌کنند و دفاع مقدس در جنگ روایت‌ها با خطر تحریف، فراموشی، تناقض‌ها و انواع نیرنگ‌ها مواجه است.

نائینی امروز خطر تحریف را بسیار بیشتر از خطر تحریم دانست و افزود: همانطور که رهبری فرمودند اگر در جنگ تحریف پیروز شدیم در جنگ تحریم هم پیروز خواهیم شد زیرا حتی اگر قدرت اقتصادی داشته باشیم با تحریف تصویری که منتقل می کند، تصویری بی قدرت است.


تحقیق مستند و مستدل، منجی حراست مقدس تحریف

وی با بیان اینکه پژوهش های مستند و آگاهانه می تواند گفتمان حراست مقدس را از خطر تحریف نجات دهد، افزود: فهرستی از موضوعات در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی در حوزه حراست مقدس وجود دارد که نویسندگان و پژوهشگران را با آن مواجه می کند. این سوالات همه هستند این امر ناشی از تأثیر گسترده و دستاوردهای بی‌نظیر حراست مقدس و تأثیری است که بر حاکمیت امروز و آینده کشور دارد.

نائینی تصریح کرد: آنچه توسط جبهه دفاع مقدس و مقاومت در قالب های مختلف ادبی، هنری، سینمایی، رسانه ای و تولیدات مجازی تولید می شود باید دقیق و دقیق و از غنا و جامعیت لازم برخوردار باشد و اجازه ندهیم چیزی به آن منتقل شود. نسل جدید بودن

وی افزود: روایت ها باید مبتنی بر پژوهش های اصیل باشد و باید توجه داشته باشیم که گاهی نگاه احساسی و تمرکز بر خاطرات معمولی، روایت جنگ را با تناقضات و تحریف ها در هم می آمیزد و نسل جدید را دچار مشکل می کند، بنابراین رویکرد عاطفی حماسی نیاز است. . اما این قطعا کافی نیست.


مرکز اسناد و تحقیقات حراست مقدس، منبع اصلی روایت حفاظت مقدس

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تصریح کرد: روایات باید متکی بر منابع غنی، معتبر و دست اول باشد که منابع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس است. که مانعی برای دسترسی هنرمندان و نویسندگان به این اسناد دست اول نیست.

وی ادامه داد: این مرکز دارای 850 پروژه فعال است و با حدود 300 محقق و پژوهشگر کار می کند و محل سکونت تمامی فرماندهان بزرگ جنگ و تمامی آثار تحقیقاتی منتشر شده توسط مرکز اسناد اعم از شماره روز، اطلس و تاریخ شفاهی فرماندهان است. اسناد و مدارک دست اول و بسیاری در حوزه نشر و ادبیات حفاظت مقدس معتبر است.

نائینی هم افزایی فعالان نشر ادبی، برگزاری محافل ادبی و نشست های تخصصی در حوزه ادبیات را موجب رشد و کیفیت پژوهش و نگارش در حوزه حراست دانست و گفت: آمار و ارقام در اولویت قرار دارد و دایره حوزه های ادبی را گسترده می کند. نویسندگان جوان و نخبه ای که دغدغه انقلاب را دارند کادرسازی آینده انقلاب و تربیت داستان نویسان جوان و افزایش سرمایه در دسترس باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خاطره و نگارش تاریخ دفاع مقدس بسیار مهم است، اما با پژوهش تاریخی متفاوت است، افزود: پژوهش باید روشمند باشد و بتواند با روش علمی و منطق علمی پاسخ دهد، در حالی که پژوهش باید علمی داشته باشد. ناظر و با دقت و بررسی اثرات بر اساس اسناد و رویدادهای مختلف.


نبود بانک جامع پژوهشی یکی از مشکلات نویسندگان و پژوهشگران است

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مشکلات نویسندگان و پژوهشگران را نداشتن بانک جامع پژوهشی می داند و می افزاید: این مرکز می تواند با کمک مرکز اسناد دفاع مقدس، تماما مستند ایجاد شود. و منابع پژوهشی باید در اختیار محقق قرار گیرد، اما متأسفانه اکثر مراکز ذخیره‌سازی که قرار است ناشران و مؤلفان را پشتیبانی کنند، این مرکز را ندارند، حتی بسیاری از مراکز تخصصی کتابخانه‌ای نیز این مرکز را ندارند.

نائینی با بیان اینکه وقتی هم افست، هم نسخه الکترونیکی و هم کتاب تشریحی منتشر شود، کار توجیه می شود و ادامه داد: به نقشه کامل پژوهشی نیازمندیم که 80 درصد آماده باشد و به زودی رونمایی می کنیم که با توجه به مراحل و مقاطع از حراست مقدس، بیایید مشکلات و شبهاتی را کشف کنیم که می تواند راهنمای همه پژوهشگران این حوزه باشد.

وی تصریح کرد: جنگ روایتی در عرصه دفاع مقدس و همه قله های انقلاب اسلامی جدی است و هدف اصلی تضعیف عوامل قدرت و مقاومت است و دشمن این روایت را می آفریند که مقاومت بیهوده است و جوانان امروز را می سازد. و نوجوانان مشکل سازتر از گذشته از آینده دلسرد می شوند که این امر به عزت گذشته و امید به آینده خدشه وارد می کند و این هدف اصلی در جنگ روایی است.


تولید محتوا مهمات جنگ اراده است

نتیجه جنگ روایی که با تولید روایات و رسانه پیش می‌رود، فروپاشی ذهن، ایمان و اراده و در نتیجه فروپاشی ساختارهاست، بنابراین باید این جنگ و اشکال مختلف آن را باور کرد و ساخت روایت، کنترل و تثبیت روایت اولین ضمانت پیروزی در جنگ روایی است و در واقع مهمات این جنگ به قول غربی ها تولید محتوا است و نویسندگان و هنرمندان، مدیران کارخانه های مهمات سازی این جنگ هستند.

وی تاکید کرد: روایت نویسندگان، هنرمندان، پژوهشگران و فعالان جبهه انقلاب باید جذاب، باورپذیر، قابل فهم، به موقع و بدون تناقض باشد تا روایت دشمن را بدنام کرده و اقتدار خبری دشمن را از بین ببرد.

وی منطقه دفاع مقدس را یکی از مهم ترین مصادیق جنگ روایتی دانست و افزود: دشمن یا جنگ روایتی سربازگیری می کند و به دنبال مقابله با اقتدار انقلاب اسلامی است و زمانی که مقاومت و مقاومت را در مذاکرات سیاسی ببیند. در سیستم، او حداکثر فشار را بر کف خیابان اعمال کرد. البته ما هم ضعف های زیادی داریم و روایت را به موقع نمی سازیم یا با تناقض همراه است و دشمن هم بر این زخم سوار می شود.


رویدادهای اخیر یک اقدام برنامه ریزی شده آمریکاست

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس یادآور شد: در واقع چه در حوزه جنگ روایتی و چه در حوزه اقتصادی و فرهنگی کشور ضعف داریم، اما می دانیم که همه چیز برنامه ریزی شده از سوی آمریکاست و سرویس های صعودی اسرائیل و انگلیس در این اقدام به طور کامل برنامه ریزی شده بودند و آنها کمک می کنند و عملیات بر اساس این اقدام برنامه ریزی شده انجام می شود.

نائینی با بیان اینکه در این جنگ دشمن از داخل کمک می کند و این بر اساس آسیب های داخل کشور است، تاکید کرد: متأسفانه جنگ شناختی را جدی نگرفتیم و ضعف در سایر زمینه ها نارضایتی ایجاد کرد و ماموریت اصلی ما آمادگی است. برای این جنگ و دیدن خود در خط مقدم این جنگ یعنی ایجاد محتوا، روایت و در اختیار گرفتن آن فضا.

دیدگاهتان را بنویسید