جنبش عوام فریبی باید جامعه را با دغدغه های خانواده شهدا آشنا کند/ نیاز جدی به تهیه تاریخ شفاهی مادران شهداست.

ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800733

وحید عباسی گفت: جامعه نیاز به تاریخ شفاهی مادران شهدا دارد و باید تاریخ شفاهی مکتوب جمع آوری شود. زیرا نزدیک ترین افراد به شهدا مادران آنان هستند و با اخلاق و روحیه آنان آشنا هستند و رفتار شهدا را به خوبی می شناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از دوران همدان نقل شده است; 13 جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین، والده کمر بنی هاشم، حضرت عباس (ع) و روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا است..

مردمی که حماسه های هشت سال پاسداری مقدس را آفریدند و فرزندانی شایسته تربیت کردند.

مادرانی که امروز دوران پیری را می گذرانند و قبر فرزندانشان تنها پناهگاهشان است، پرستارانی که باید مادرانی باشند که بدانند عشق به فرزندانشان تمام نیست..

وحید عباسی مدیر تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تکریم مادران شهدا از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این مادران نقش ویژه، موثر و کلیدی داشته اند..

وی ادامه داد: مادران شهدا به دین خود اقرار کرده اند و خرگوش هایی را قربانی کرده اند که سال ها برای پرورش آن ها تلاش کرده اند و ایثار آنها دو چندان و دوچندان شده است چرا که اصل حیات اسلام را فدا کرده اند..

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان همدان افزود: شهید جهاد کرده و مادر شهید نیز جان خود را وقف اسلام کرده است..

وی تاکید کرد: از سوی دیگر جدایی و دلتنگی و از سوی دیگر مشکلاتی که برخی از خانواده های شهدا دارند و نگرش نادرستی که برخی نسبت به خانواده شهدا دارند و معتقدند ارائه تسهیلات دولتی می تواند باشد. جایگزین شده است.”

برای بردن فرزندانشان باید بدانیم که هر چقدر برای خانواده و مادر شهدا انجام دهیم وظیفه ماست..

عباسی با بیان اینکه برخی خدمات مخالف هستند، گفت: نباید تنها به خدمات تسهیلات دولتی بپردازیم، بلکه خود جامعه باید مراقب خانواده شهدا باشد و برای رفع نیازهای آنان تلاش کند..

وی افزود: شهید از روی حسادت دینی کشته شد و ما به عنوان همشهریان این خانواده باید به دین خود اقرار کنیم..

مدیر تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کمپین مردمی سازی را راه اندازی کنیم. مثلاً روزی محکوم به خدمت به خانواده شهید باشیم

که باید یک ساعت باشد، زیرا بسیاری از والدین شهدا هنوز مسن هستند و نیاز به توجه و حمایت ویژه دارند..

وی تاکید کرد: جامعه نیاز به تاریخ شفاهی مادران شهدا دارد و باید تاریخ شفاهی مکتوب جمع آوری شود. زیرا نزدیک ترین افراد به شهدا مادران آنان هستند و با اخلاق و روحیه آنان آشنا هستند و رفتار شهدا را به خوبی می شناسند.

آنها می دانند.

عباسی افزود: در خصوص تاریخ شفاهی شهدا کاری به این صورت انجام نشده است و نیازمند مستندی هستیم که چگونه شهید تربیت کنیم؟

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید