توجه شهدا به محوریت امام فقید بر خودسازی / نیاز کنونی و تحقق آرمان های شهدا در جامعه

ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802939

خانواده شهدا معتقدند اولین اقدام جوان این است که خودش را پیدا کند و خودش را بسازد. زیرا غیر از راه خدا که به خدا و ائمه ختم می شود، برای جوانان راهی برای هدایت و عاقبت به خیر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; روزها را به یاد مقام مادر و همسر می گذرانیم. این روزهایی است که فرصت داریم از مادران سرزمینمان به ویژه مادران، همسران و خواهران شهدا و خانواده های شهدا قدردانی کنیم.

این پایگاه خبری به مناسبت این ایام میزگردی با حضور دو تن از بانوان خانواده شهدا برگزار کرد که مشروح آن را در گزارش بعدی می خوانید.

ملیحه ابراهیمی همسر شهید علیرضا اشرف گنجوی گفت: همسرم در سال 1341 در مشهد به دنیا آمد. چون پدرشوهرم سربازی بود آنجا زندگی می کردند. علیرضا در سال 1358 دیپلم خود را گرفت و چون علاقه زیادی به سربازی داشت در دانشگاه افسری امام علی تهران ثبت نام کرد.

وی ادامه داد: تحصیلات شهید اشرف گنجوی از سال 1359 آغاز شد و تا سال 1363 ادامه داشت و پس از پایان دوره آموزشی به لشکر 88 زاهدان پیوست. در ابتدا به عنوان افسر در آموزش عقیدتی و سیاسی ارتش مشغول به کار شد. ما در زاهدان زندگی می کردیم و پس از حرکت ارتش به گیلان، غرب و غرب کشور، بنا به علاقه همسرم به این منطقه رفتند.

ابراهیمی افزود: شهید اشرف گنجوی تا سال 1366 به صورت مستمر به منطقه رفت و هر بار چهل روز در منطقه حضور داشت و ده تا پانزده روز به مرخصی رفت. منطقه خورده شد و تپه در دست عراقی ها بود، همسرم نزدیک به 24 سال ناشناس بود و در سال 1390 پیکرش به وطن بازگشت.

6a2fc217 dae0 43b1 9f4f a82ecd3aef7d خبر خاکستری

یاد خدا و اهل بیت (ع) دل همسران شهدا را آرام می کند

همسر شهید اشرف گنجوی گفت: در روزهایی که پیکر همسرم مفقودالاثر بود، تنها ذکر خدا و اهل بیت علیهم السلام به من آرامش می داد. چون الگوی ما خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها حضرت زینب کبری سلام الله علیها است.

وی افزود: در روضه ها و زندگانی ائمه شنیده و خوانده ایم که اهل بیت علیهم السلام زندگی پر فراز و نشیب داشتند و با نگاهی به زندگی شهدا می فهمیم که آنها زندگی بسیار داشتند. زندگی سختی داشتند و خودشان می گفتند شاید دلیل موفقیتشان حمایت خانواده و همسرشان بود که اگر همکاری نمی کردند موفق نمی شدند.

ابراهیمی گفت: در آن زمان شرایط به گونه ای بود که زنان شوهران خود را به حضور در جبهه تشویق می کردند. مثلاً من خودم در نامه هایی که در دوران جنگ می فرستادم و در آیات و روایات او از قرآن حمایت می کردم. «به آنها دلداری دادم و البته اهل عمل بودند و راهشان را با اعتقاد انتخاب کرده بودند.

نگاه شهدا به تزکیه امام راحل/ لزوم توجه جوانان به تزکیه

وی با اشاره به اینکه برادرم محمدرضا ابراهیمی از شهدای مدافع حرم بود که در عملیات بدر به شهادت رسید، گفت: از آن مرحومه دارم.» برادرم در شانزده سالگی تا حد زیادی شهید شد اما از سیزده سالگی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود نماز را ترک نکرد.

خواهر شهید ابراهیمی ادامه داد: او دفتری برای محاسبه خودش داشت و سوالاتی مانند نماز اول وقت، غیبت، تماشای نامحرم، توجه به درس، نخواندن نماز و … را محاسبه می کرد.

همسر شهید اشرف گنجوی گفت: اولین کاری که یک جوان باید انجام دهد این است که خودش را پیدا کند و خودش را بسازد. زیرا غیر از راه خدا که به خدا و ائمه ختم می شود، برای جوانان راهی برای هدایت و عاقبت به خیر نیست.

fd560330 e34a 459b acba c9e6239a1c63 خبر خاکستری

جوانان به نماز اول وقت و حمایت از ولایت فقیه توجه کنند

وی با بیان اینکه امروز نوع جنگ دشمن با ما متفاوت است و شاهد جنگ نرم هستیم، تصریح کرد: جوانان برای مقاومت در برابر اقدامات دشمن باید به نماز خود توجه داشته باشند و همیشه در مسیر اهل بیت باشند. بیت علیه السلام و به قول شهید سلیمانی اگر می خواهند دنیا و آخرت داشته باشند از ولی فقیه غافل نشوند.

ابراهیمی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت هفته زن و مادر خطاب به دختران و جوانان گفت: آنها را خوب نگاه کنید و ببینید برای تربیت فرزندانی چون امام حسن و امام حسن (ع) چه کرده اند. امام حسین علیه السلام.

بطول سیف الدینی خواهر شهید سیف الدینی و مادر شهید محسن برهانی گفت: سه برادرم شهیدان محمد حسن، محمد عباس و محمد حسین در سال های 60، 63 و 67 به شهادت رسیدند و در همین عملیات به شهادت رسیدند. به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اما پیکر پاکش پس از 10 سال انقراض در سال 1375 به زادگاهش بازگشت و تشییع شد.

نیاز کنونی به آرمان های شهدا در جامعه

وی گفت: برای اینکه رویکرد و آرمان های شهدا در جامعه جا بیفتد باید اصلاح شود و ما به عنوان خانواده شهدا الگو باشیم و وقتی خودمان به آرمان های شهدا احترام بگذاریم مردم بهتر صحبت می کنند. “، قبول می کنند.

خواهران شهید سیف الدینی ادامه داد: به عنوان مثال امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما بسیار مهم است اما این واجب هم اکنون در جامعه ما رخت بربسته است و می طلبد مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کنند. در گذشته برخی از فرزندان ما برای قرار دادن مردم در راه خدا و اهل بیت علیهم السلام این گونه برنامه ها را اجرا می کردند و منافقین نیز در کنار فعالیت خود وارد عمل شده و دیگران را مقصر می دانستند.

وی گفت: الان وضعیت به همین منوال است. ما با اعتماد به نفس دعا و عبادت عاشورا را می خوانیم و به حرم گوش می دهیم و هیچ غلطی نمی کنیم، اما گروه هایی به نام شیرازی آمده اند و می گویند اینها کار اسلام نیست. و این گروه ها توسط کشورها حمایت می شوند.

43f80d12 4915 485d a642 85713ccc9f9d خبر خاکستری

خواندن کتاب، تلاوت قرآن و نماز اول وقت؛ مسائلی که مردم باید به آن توجه کنند

سیف الدینی گفت: چند سالی است که دولت ها به سمت غرب رفته اند و مردم به این سمت کشیده شده اند و اکنون آنقدر مشکلات در کشور وجود دارد که دولت فعلی باید آن ها را حل کند و از ستاد می خواهیم آن ها را حل کنند. مشکلاتی که وجود دارد «برای تعمیرات، رسانه ها هم باید سخت کار کنند.

مادر شهید برهانی با گرامیداشت هفته زن و مقام مادر خطاب به دختران و جوانان گفت: کتابخوانی و خواندن قرآن از جمله مسائلی است که زنان و مردان ما باید به آن توجه داشته باشند و ما باید به آن توجه کنیم. نمازمان را هم خالصانه بخوانیم؛ «نمازمان را طوری بخوانیم که در خانه خدا بگردیم، وقتی در خانه خدا گشتی، سوره هایت را بخوان؛ وقتی عبادت می کنی و عبادت می کنی، تصور کن در مقابل ناودان ها هستی. طلا و سنگ اسماعیل.

سیف الدینی افزود: آنچه را به یاد آورید صفا می یابید و دلتان روشن می شود و وقتی دلتان روشن شد می توانیم تزکیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی کنیم هر روز صبح سوره یاسین را بخوانیم و به حضرت زهرا سلام الله علیها بدهیم و از ایشان بخواهیم که خود برنامه های دینی و اسلامی را به ما نشان دهند و وقتی راه ائمه را خواستیم. ادامه بله، ما می توانیم دین خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید