امام خمینی (ره) یک سیاستمدار به تمام معنا بود/ تحلیل شخصیت امام فقید کار ساده ای نیست.


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843726

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک سیاستمدار به تمام معناست، گفت: امروز تحلیل هویت امام راحل کار ساده ای نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده شنبه شب در همایش خورشید انقلاب امام خمینی (ره) که در پایگاه بلال حبشه بندر تاریخی لافت برگزار شد، اظهار داشت: وقتی زندگی انسان را مطالعه می کنید، انسان ها هستند. دو تیپ یا افراد مسطح، آنها را می توان با یک نگاه به کل شخصیت آنها دست یافت، آنها ساده، ساده و صاف هستند.

وی افزود: برخی از شخصیت ها شخصیت های مکعبی و چندبعدی هستند که بخشی از بُعد شخصیت آن ها پیش روی ماست و بخشی دیگر از بُعد شخصیتی آن ها بر ما پوشیده است. امام در عصر ما بعد از عصر عصمت یک شخصیت مکعبی است. بنابراین وقتی به شخصیت امام نگاه می کنیم، هرکس برای خود امامی تعیین می کند. شاعران می گویند امام شاعر ماست، عرفا می گویند امام از ما عارف است، فلاسفه می گویند امام فیلسوف ما بود، حقوقدانان می گویند. می گویند امام فقیه از ما بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: فردی مانند امام که در علوم مختلف مجرب است، ابعاد شخصیتی امام به گونه ای است که از هر زاویه و منظری به امام نگاه می کنید. شخصیت او. ببینید گاهی این درهم تنیدگی شخصیت امام برای رسیدن به تحلیل شخصیت امام و به تعبیری کلید یافتن شخصیت امام کار ساده ای نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: وقتی از یک زاویه به آن نگاه می کنید امامی را اهل تهجد و عبادت می بینید. آنها تحت هیچ شرایطی تهجد خود را از دست نداده اند. در سخت ترین شرایط، علم قرآن را از دست نداده اند.

وی افزود: از زاویه دیگری به امام نگاه کنید، ایشان یک سیاستمدار به تمام معنا هستند. یادم هست در آن زمان دکتر سعید رجایی خراسانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل بعد از دیدار امام مصاحبه ای داشت. مرگ «مسائل سیاسی کشور دیپلمات ها و سیاستمداران نزد امام آمدند و ما برای رد نظر امام و متقاعد کردن امام به بازگشت امام از این منظر بحث کردیم، ما بر نظر خود ایشان اصرار داشتیم، اما در نهایت بر نظر امام. نگاه به مسائل سیاسی زیارت داشتیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: رجایی خراسانی گفت بعداً می بینیم که نتیجه آن چیزی که امام و امام در عرصه سیاست فکر می کردند درست است و بعد متوجه شدیم چقدر اشتباه کرده ایم. نتیجه گرفت که این روح متعالی امام ارتباط با منبع لایزال الهی است که امور را این گونه می بیند و با نور بصیرت حقیقت را درک می کند.

وی ادامه داد: به شجاعت امام در بین رهبران سیاسی جهان نگاه کنید. وقتی ساواکی امامی را در سال 1342 دستگیر کرد و خواست او را از قم به تهران ببرد تا او را تبعید کند، دستور دادند که در مسیر امام رانندگی کند. امام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به شجاعت امام خمینی (ره) به عنوان یکی از ویژگی های استثنایی اخلاقی ایشان گفت: چنین است خدایی که با نور ایمان پیوند خورده است.

وی افزود: رضوان الله تعالی علیه به سه چیز مهم ایمان کامل داشت، اول ایمان به خدا، دوم ایمان به مردم و سوم ایمان به هدف.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: در آن روزهای تنهایی امام در سال 42 که امام تنها بودند، امام را دستگیر کردند. امام به هدف و مقصود خود ایمان دارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بصیرت الهی دارند، گفت: امام همه چیز را از منظر الهی و الهی می دید، زمانی که رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس، هرمشهر را فتح کردند و همه غرق در شادی و سرور بودند، امام همه چیز را دید. گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد، همه چیز را توحید دید و از منشور توحید به حقایق جهان نگاه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: زمانی که بالگردهای آمریکایی در صحرای طبس مورد اصابت باد و طوفان و شن های شناور قرار گرفتند، امام به این معجزه توحیدی نگاه کردند و فرمودند باد مأمور خداست، شن صحرا مأمور خداست و هر چه باشد او خدایی و توحیدی بود، امام خودش را نمی بیند، خدا را می بیند و این شخصیت یک مکعب است.

وی افزود: این قهرمانی است که امام را تبدیل به شخصیت و شخصیتی کرده است که امروز تحلیل شخصیت امام کار ساده ای نیست. امام به قوم خودش ایمان داشت. امام فرمودند نگران نباشید، صدا و سیما را ببینید، من با مردم خود صحبت می کنم، کودتاچیانی که نمی توانند قدرت خود را بر آسمان و داخل هواپیما برقرار کنند، باید روی زمین بنشینند، فقط بگذارید با مردمم صحبت کنم. چون به آنها ایمان دارم

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه شخصیت علمی و مردمی امام از ایشان شخصیتی ساخت که در زمان خود بدیلی نداشت، گفت: این امام برای سعادت انسان در عصر خود اندیشه، مکتب و برنامه دارد. از قرآن و سنت رسول خدا (ص) بود.

وی افزود: امام برای سعادت انسان برنامه داشت و بر این اساس اندیشه امام امروز گره و تصمیم جامعه ماست. اگر بخواهیم مکتب امام را ارزیابی کنیم، شاهد نوعی آمیختگی معنویت و سیاست در مکتب امام خواهیم بود.»

امام جمعه بندرعباس گفت: امام سیاست را با معنویت تلفیق می کند، امام به مریدان خود آموخت که سیاست منهای معنویت، سیاست مضر است. معنویت منهای درک صحیح از حقایق جامعه.

وی ادامه داد: بنابراین در خط مشی امام این جمله شهید مدرس را می بینیم که از دل مکتب امام بیرون می آید که مشی ما همان دین ماست و دین ما همان خط مشی ماست. این فکر و مکتب امام است و نباید در مورد آن صحبت کرد، خودمان را این ور و آن ور بزنیم و خدای ناکرده افراط و تفریط کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: مکتب امام از سه بعد عقلانیت، معنویت و عدالت نشأت می گیرد. اگر عقلانیت، معنویت و نمادهای عدالت را در کنار هم قرار ندهید، نمی توانیم اندیشه و مکتب امام را تحلیل کنیم، امام رضوان الله تعالی علیه را در امواج تابناک اندیشه عقلانیت، قانون و مردم می بینید.

وی افزود: آنچه امروز در دنیای سیاست از سوی افراد عاقل و عاقل دنیا درباره نظام و حکومت سیاسی مطرح می شود، امام آنها را در اوج خود جمع کرده است. شما در هیچ کجای دنیا مثل کشور ما به مردم و دموکراسی اعتقاد ندارید؟”آیا نمی بینید که 43 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذرد و ما نزدیک به 43 انتخابات داشته ایم که در هیچ کجای دنیا، حتی کشورهایی که مدعی هستند. برای دموکراتیک بودن، نظام خود را بر اساس همه پرسی و رای مردم قرار ندهید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با طرح این سوال که امروز ما رسالت بزرگی داریم و باید چه کنیم، گفت: مسیر این انقلاب به سمت ملت سازی است، باید ملت سازی را در کنار خود آغاز کنیم و اتحاد بین مذاهب و قومیت ها در کنار خودمان هستند، زیرا ما ملتی را خواهیم ساخت.

وی گفت: عرض کردم ما به دنبال ایجاد تمدن اسلامی و رهبری عزیز انقلاب در بیان گام دوم هستیم تا به نقطه تمدن نوین اسلامی برسیم، این تمدن نوین اسلامی نیازمند جوانان فاتح است. جامعه ما همین جوانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: امام نامه ای به رزمندگان اسلام که مناطق جبهه های حق علیه گنهکاران را فتح کرده بودند نوشتند و ما نکته ای را بیان کردیم. ما سرزمین خود را فتح کرده بودیم و سرزمین خود را آزاد کرده بودیم. این نسلی است که این فتح را به وجود آورد، ما باید نسل جوان را برای تمدن سازی تربیت کنیم و مخاطب گام دوم رهبر معظم انقلاب، نسل جوان و رو به رشد ماست.

وی گفت: مخاطب این بیانیه امت اسلامی است و باید همه موانع را در این مسیر و هر چیزی که می خواهد حرکت ملت و تمدن ما را مختل کند ایجاد کنیم، باید راه امروز خود را برای ساختن و سازندگی کشورمان برداریم و رها کنیم. ” ما به عنوان حرکت اصلی برای ارائه این انقلاب اسلامی به جهانیان باید استقلال اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، دفاعی و امنیتی خود را در کشور تضمین کنیم.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: لازمه امروز این کار این است که همه دست به دست هم بدهیم و به دولت خدمتگزار کمک کنیم، این دولت مردمی آمد چون جمله ای که رهبر عزیز انقلاب فرمودند که ما در آن هستیم. یک چرخش تاریخی در این پیچ تاریخی پیدا کنید، مشکل اصلی جامعه ما، اقتصاد و معیشت جامعه ماست.

وی افزود: باید به دولت فرصت کمک و هماهنگی بدهیم و دست در دست هم برای رفع موانع حوزه اقتصادی کشورمان تلاش کنیم تا بتوانیم فریاد خود و این مکتب حیات بخش را در سراسر جهان با صدای بلندتری فریاد بزنیم. و به جهانیان بفهمانند که این انقلاب اسلامی مایه افتخار ملت عزیز ایران است که این تمدن نوین اسلامی پرچم ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ملت ایران در تمدن گذشته اسلامی مشارکت داشته است اما پرچمی در دست ملت ایران نبوده است اما امروز این پرچم در دست ملت ایران است و انشاءالله این تمدن شکل خواهد گرفت.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام سیدجلال جلال رضوی مهر نایب رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه کوم، حجت الاسلام گلمرضا حاجبی امام جمعه کشم نیز به ایراد سخنرانی پرداختند. سازمان منطقه آزاد کشم، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روحانیون اهل سنت، رئیس تبلیغات اسلامی قشم، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، نمایندگان سابق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، شهدا و اقشار مختلف از بندر تاریخی لافت حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید