حرکت کاروان امدادی «حسینی عاشقان شیفتگان امام خمینی» از گلستان شهدا به سمت حرم امام خمینی (ره)


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842115

امیرالمومنین فرمانده دانشگاه گفت: مداحان امام خمینی (ره) در خصوص کاروان یاری مداحان حسینی گفت: این کار با 350 نفر در سال 94 پس از پنج سال وقفه به دلیل سه سال حضور در ماه مبارک رمضان آغاز شد و این برای دو سال امکان پذیر نبود. آنچه بعد از 5 سال در تاج و تخت بود، امسال به عنوان سال بیست و چهارم انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی سرور ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: حق امام خمینی (ره) بر ملت ایران و انسانیت بر هیچکس پوشیده نیست و این حق نه تنها بر دوش ملت ایران بلکه بر انسانیت سنگینی می کند.

امیرالمومنین فرمانده دانشگاه گفت: قیام حضرت امام که از سال 1342 آغاز شد و در سال 57 پیروز شد، مهندسی قدرت جهانی را تغییر داد و سبد مستکبران را کاهش داد و به سبد مستضعفین افزود.

وی افزود: بزرگداشت یاد امام تنها توجه به حق امام بر بشریت نیست، بلکه یک نیاز اساسی روزانه است و با این جشن نیازهای خود را در طول سال برآورده می کنیم چرا که توجه به مقوله مقاومت. استقامت و استقامتی که درس های بزرگ امام خمینی (ره) لازمه تداوم نظام جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی تنها شکل بی نظیر حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران است.

سرور در مورد کاروان یاور حسین(ع) از علاقه مندان به مداحان امام خمینی (ره) گفت: این کار با 350 نفر در سال 94 پس از پنج سال وقفه به دلیل اینکه سه سال در ماه مبارک رمضان بود و انجام نشد و دو سال در تاج تاج آغاز شد. 5 سال دیگر امسال 24مین سال خواهد بود.

امیرالمومنین فرمانده دانشگاه گفت: حدود 3 دانشجو با حمایت، حاکمیت، بهداشت و ایمنی و امنیت حدود هزار نفر در این مراسم شرکت خواهند کرد. حسینی، مداحان امام خمینی (ره) از بین داوطلبان انتخاب شدند، گفت: انتخاب از بین داوطلبان این طرح کار سختی بود، زمانی که طرح اعلام شد، داوطلبان زیادی آمدند و عده ای با توجه به اولویت ها انتخاب شدند. “

مهدی سرور ادامه داد: این کاروان به استان های اصفهان، قم و تهران سفر می کند و از شهرهای شاهین شهر، مورچه خورت، نطنز، بادرود، کاشان، آران و بیددل، قم، حسن آباد و تهران به عنوان دو نقش برجسته عبور می کند.

مهدی سرور با بیان اینکه این مسیر چهار روز دیگر تکمیل می شود، گفت: اولین روز افتتاحیه این مراسم از گلزار شهدای اصفهان و حرکت این کاروان از گلزار شهدا شب اول شاهین شهر خواهد بود. شب دوم در کاشان و شب سوم در قم و شب چهارم به سمت حرم امام خمینی (ره) خواهد بود.

وی با بیان اینکه نحوه برگزاری این مراسم در 180 فواصل زمانی خواهد بود، گفت: هر نفر در طول روز دو یا سه دوش و هر بار بین 2.5 تا 7.4 کیلومتر از این مسیر را خواهد داشت. در تیم های منتخب مجموعا دو نفر در روز بین 5 تا 1.5 کیلومتر و همچنین مجموعا دو نفر در روز به مدت 4 روز بین 1.5 تا 5 کیلومتر برآورد می شود.

سرور با بیان اینکه برنامه ریزی این برنامه بیش از دو ماه به طول می انجامد، گفت: طول این مسیر برای برنامه 600 کیلومتر خواهد بود.

مهدی سرور در ادامه با بیان اینکه این مراسم با رعایت شئونات بهداشتی برگزار می شود، بیان کرد: 25 اتوبوس و 30 خودروی سبک در حوزه های پشتیبانی، بهداشت و نیازمندی ها از این کاروان حمایت می کنند.

وی افزود: در طول مسیر 66 گلزار شهدا و مزار شهدای گمنام در شهرها و روستاهای مسیر شناسایی شده است که پاکسازی و عطرافشانی می شود و مراسم در کنار مزار این شهدا برگزار می شود. این شهدا توشه می گیرند. دیدار خانواده های معظم شهدا در شاهین شهر 12، دولت آباد 8، آران و بیدگل 8، کاشان 10 و قم.

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین با بیان اینکه از 24 سال گذشته اجرا و اطلاعاتی که داریم این حرکت در سراسر کشور بی نظیر است، افزود: شهر اصفهان، استان اصفهان و دانشگاه امیرالمومنین به نمایندگی از کل کشور در این مراسم حضور دارند. .

وی افزود: دشمنان ما در عرصه های مختلف سعی می کنند یک میمون و یک واقعیت شاد را فراموش کنند و اگر هم نتوانند آن را تحریف کنند؛ اینها دو ابزار بزرگ دشمنان ما هستند. ما سال هاست که دشمنان زیادی داریم و دشمن تلاش می کند این حقایق مانند حراست مقدس را فراموش کند در حالی که فرهنگ حراست مقدس نیاز روزمره ماست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهاد را به عنوان یک نیاز مبرم و مبرم بیان کردند، گفت: ما به عنوان فرزندان این ملت این نیاز را مدنظر قرار دادیم و به عنوان سربازان ولی فقیه این فرمان را حتی در خود برنامه های زیادی در نظر گرفتیم. این کاروان دو نقش برجسته را شناسایی کرده ایم که تعدادی از آن ها 24 ختم قرآن و 14 میلیون تلاوت صلوات، دیدار با علما و مرجع تقلید نوری همدانی است.
امیرالمومنین فرمانده دانشگاه گفت: گروه های مختلف جهاد خودکفایی در سپاه تشکیل شده و دانشگاه یکی از گروه های مرتبط با آن است. برای جهاد خودکفایی در اصفهان دو گروه وجود دارد و جمع شدن با یکدیگر مایه خیر و برکت است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید