سیستان و بلوچستان در مدار مغناطیسی اربعین/ تا آخرین لحظه تلاش خواهیم کرد تا خدمات بهتری به شیفتگان امام حسین (ع) ارائه دهیم.


ساعت: 18:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889091

مدرس خیبانی گفت: تا آخرین لحظه تلاش می کنیم تا خدمات بهتری به زائران امام حسین (ع) ارائه کنیم و حتی اگر نیاز به ایجاد زیرساخت ها در روز اربعین باشد باید این کار انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حسین مدرس خبانی استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینکه افتخار ما پذیرایی و اسکان زائران اربعین است، گفت: آزاد چابهار به صورت گسترده آماده خدمت رسانی به این زائران است.

استاندار با تاکید بر تامین آب مورد نیاز زائران اربعین افزود: از طریق خطوط لوله، تانکرهای سیار و آب معدنی آماده خدمت رسانی به زائران پاکستانی هستیم.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های خدمات رسان باید یک نماینده دائم و مجاز در مرز میرجاو و ریمدان مستقر کنند که حدود یک ماه در مبادی ورودی و خروجی زائران در این مرزها حضور داشته باشد.

مدرس حبانی ادامه داد: با اعلام آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی، تقسیم وظایف صورت گرفته تا مشکلی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در مناطق مرزی استان وجود نداشته باشد.

استاندار تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در ایام اربعین حسینی در مرزهای ریمدان و میرجاوه با حجم زیادی از مسافران مواجه خواهیم بود لذا با توجه به دستور وزیر کشور باید با هماهنگی دستگاه های اجرایی پیگیری شود. فرمانداران

وی گفت: ستاد اربعین باید در تمام استان های استان ایجاد شود چرا که مغناطیس اربعین حسینی کل استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدرس حبانی گفت: سه ایستگاه شارژ سیار اتوبوس های پاکستانی باید نصب و جاسازی شود و هر خودروی حامل زائران پاکستانی یک ایستگاه شارژ پمپ اختصاصی داشته باشد.

وی ادامه داد: بیمارستان های کمکی، آمبولانس هوایی و بیمارستان های صحرایی نصب شده و دو مرکز سیار بیمارستانی در مرز میرجاوه و ریمدان مستقر می شود.

استاندار با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پاسگاه های مرزی افزود: با کمک جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، زائران پاکستانی حداقل اقامت در مرزها را خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید