ارائه بیش از دو هزار ساعت خدمات مشاوره ای در مرکز “شمیم”/ارائه خدمات روانشناسی با دفترچه بیمه


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886494

مسئول فرهنگسرای خانواده حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

گلمرضا محمدی گفت: مرکز خدمات و مشاوره روانشناسی شمیم ​​تنها مرکز شهرستان کرمانشاه است که پذیرش با گواهی پزشکی برای خانواده های نیروهای مسلح انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، افزایش سطح ناتوانی های ذهنی در افراد و همچنین سبک زندگی نامطلوب شهروندان، نیاز ما را به حضور روانشناس و مشاور برای کاهش آسیب ها متوجه کرده است.

گلمرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی راه اندازی مراکز مشاوره پیشگیری از آسیب به خانواده ها است و برای این منظور 12 روانشناس به صورت فردی، گروهی و سمینار در مرکز مشاوره «شمیم» حضور دارند. آنها روانشناسی را ارائه می دهند.

مسئول فرهنگسرای خانواده حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: خوشبختانه این مرکز در بین مراکز مشاوره شهرت خاصی پیدا کرده و موفق به اخذ مجوز از نظام روانشناسی شده و تنها مرکز در استانی که طرف معاهده بیمه نیروهای مسلح است.

وی بیان کرد: سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظر دارد در قالب مشاوره دینی، خانوادگی و فردی و مشاوره تحصیلی به خانواده های پاسداران، سربازان بسیجی، ایثارگران و عموم مردم خدمات رسانی کند.


460cdd61 4cd7 4d42 a100 179361952484 خبر خاکستری

دکتر محمدی گفت: بر این اساس مراکز مشاوره به نام شمیم ​​در 3 نقطه در کرمانشاه، شعبه اصلی بلوار جام جم روبروی جهاد کشاورزی و جنب مجتمع مسکونی نجف، شعبه دوم در امام رضا (ع) ایجاد شده است. درمانگاه و همچنین شعبه سوم در بیمارستان شهید فتاحی شهرستان ظفر واقع شده است.

وی به ارائه خدمات تخصصی در این مراکز اشاره کرد و گفت: روانشناسان ما در زمینه اختلالات رفتاری کودکان از جمله بیش فعالی و اوتیسم مشاوره تخصصی ارائه می دهند. آنها همچنین در زمینه زوج درمانی، مهارت های زندگی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تحصیلی و غیره فعال هستند.

مسئول کانون فرهنگی اهل بیت حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه به افزایش چشمگیر مراجعات طی سال های فعالیت این مراکز اشاره کرد و اظهار داشت: روز به روز بر تعداد مراجعه کنندگان افزوده می شود، بنابراین که در سال 1400 بیش از 2000 نفر در هر ساعت شرکت می کردند

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی شمیم ​​تنها مرکز شهر کرمانشاه است که برای خانواده های نیروهای مسلح پذیرش با گواهی پزشکی انجام می شود، گفت: به طوری که خانواده ها با پرداخت حدود 10 درصد هزینه ها می توانند در مرکز اصلی شمیم ​​خدمات دریافت کنند. .

این مسئول در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های این مرکز اشاره کرد و گفت: در این مراکز اگر فردی غیر از مشاوره ای که دریافت کرده است نیاز به مشاوره دینی یا تغذیه و سایر موارد داشته باشد، به مشاوران مرتبط ارجاع داده می شود.

وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت مشورت اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند; امیدوارم مردم ما به این نکته توجه داشته باشند که در مسائل روانشناسی به ویژه محیط خانواده به روانشناس و مشاور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید