کمک های جدید باید متناسب با نیازهای کنونی جامعه باشد / نیاز به احیای کمک های فراموش شده

وی افزود: در زمینه زکات باید فقط خدا و مردم را دید و سعی کرد زکات خود را از نظر مال، علم و جهت پرداخت کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه انفاق، زکات مالی است که به گونه ای تقسیم می شود که مردم در هر زمان بتوانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد: انفاق، صدقه مستمر و کمک رایگان به جامعه و منجی است. فراتر از

ناصری ادامه داد: کمک ها باید در مسیر درست و با برنامه ریزی صورت گیرد و تلاش شود تا در حوزه های علمی، آموزشی و فرهنگی نسبت به گذشته کمک ها بیشتر شود.

وی اداره اوقاف و امور خیریه را متولی مردم می داند و بیان می کند: حفظ وقف، روان سازی آن، استفاده بیشتر و بهتر از موقوفات و احیای موقوفات فراموش شده از اقدامات مهم اداره اوقاف است.

امام جمعه یزد گفت: موقوفات فراموش شده باید با توجه به نیاز روز و جامعه اعمال شود و در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری نیت وقف را موضوع و مشکل اصلی وقف دانست و گفت: نیت وقف نباید تخطئه شود و باید به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت شود که نیت و رضایت صاحب هبه شود. به طور کامل بدست آمده است.

وی افزود: تاخیر و از دست دادن کمک ها بدترین نوع خیانت در امانت است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که از کمک های استان به درستی استفاده شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: کمک ها باید همواره مردم را در حوزه کمک ها و امور خیریه راهنمایی کند تا از تاخیر در اعانه ها در استان جلوگیری شود.

ناصری صیانت از نذورات را امری دشوار می داند و تصریح می کند: مثمر ثمر بخشیدن و احیای نذورات هدر رفته نوعی حمایت از انفاق است و در این زمینه اداره انفاق و خیریه مسئولیت بزرگی دارد.

مدیرکل کمک های خیریه و خیریه استان یزد با اشاره به ویژگی های استان در حوزه کمک های خیریه گفت: وسعت کم و مساحت کم استان یکی از ویژگی هایی است که باعث شده بیش از یک سوم کمک های مردمی در استان یزد کمتر از 200 متر مربع باشد.

وی افزود: 97 درصد کمک های استان زیر 5 هزار متر مربع است که تنها یک درصد از این کمک ها بالای 5 هزار متر مربع است.

زارع زاده برخی از اسناد وقف را دارای ارزش تاریخی دانست و گفت: برخی از وقف نامه ها هم از نظر سند و هم از نظر اموال وقف ارزش تاریخی دارند و باید در شرایط خاصی نگهداری شوند که متاسفانه اینطور نیست. ممکن است به دلیل کمبود کافی از بین می روند.

مدیرکل نذورات و امور خیریه استان گفت: کمک های ثبت نشده به اندازه کمک های ثبت شده در استان است و این کمک ها در خطر تملک شدن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید