استخدام در شرکت باید متناسب با نیازهای سازمان باشد


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919077

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره جذب نیروی شرکتی گفت: باید بر اساس نیازهای واقعی و کارآمدی دستگاه های اجرایی عمل کنیم و هزینه دولت از نظر جذب نیروی شرکتی افزایش پیدا نکند. ، اینجا محل بحث در شورای اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حاشیه مراسم پایان دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی، «میشم لطیفی» رئیس سازمان اداری و کار در خصوص افزایش حقوق کارکنان گفت. سال آینده: پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان در 17 بند منطبق بر دستور رئیس جمهور انصافاً حقوق را آماده و در دولت مطرح کردیم.

وی افزود: این روند پیچیده و بلندمدت است و در برخی نهادها در مقابل این بحث مقاومت می شود، اما با توجه به حمایت رئیس جمهور، بخشی را پیشنهاد کردیم که برای گزینش کارمندان دولت خارج است. آيين نامه سازمان اداري و كار و برنامه و بودجه سازمان براساس ارزيابي كار و بهره وري كاركنان تهيه مي شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: این افزایش حقوق بر اساس آنچه در مصوبه آمده اعمال می شود، البته این را هم در نظر می گیریم که منجر به تورم نشود.

لطیفی تصریح کرد: افزایش دستمزد منجر به تورم، خطر قرمز ماست. زیرا آنچه برای مردم مهمتر است تورم است و مردم نگرانند که اگر دستمزدها بالا نرود مشکلی پیش نمی آید. اما بگذار تورم نباشد.

وی گفت: افزایش دستمزدها مرحله ای است و سه سناریو برای افزایش دستمزد کارکنان در نظر گرفته ایم. سناریوی اول افزایش 20 درصدی حقوق همه کارمندان است و سناریوی دیگر این است که با توجه به دهک های درآمدی کارمندان، تعداد ثابتی به کارمندان داده می شود. در ماه دسامبر.

وی ادامه داد: ما می خواهیم به دلیل درآمد دولت این رقم از 20 درصد بالا نرود. اما از سوی دیگر تغییر توزیع حقوق به نفع افراد با درآمد کمتر.

رئیس سازمان اداری و کارگری درباره جذب نیروهای شرکتی گفت: برای تعیین نیروهای لازم با اولویت نیروهای شرکتی مخالفتی نداریم، اما لازم است نکاتی را مورد توجه قرار دهیم.

لطیفی تاکید کرد: ابتدا باید نیاز واقعی دستگاه ها مشخص شود. زیرا شرکت ها بر اساس نیاز واقعی شرکت ها جذب نیرو نمی کردند. مورد دیگر این است که ساختار اداری دستگاه های اجرایی باید بر اساس ساختاربندی متناسب شود، سنجش عملکرد و زمان سنجی در دستگاه ها انجام شود.

وی ادامه داد: باید برآورد دقیقی از تعداد نیروهای شرکتی در دستگاه های اجرایی مشخص شود. زیرا دستگاه ها با شرکت کارگری قرارداد می بندند و آن شرکت می تواند از 10 نفر با یک سطح بهره وری یا 30 نفر با سطح بهره وری دیگر برای انجام خدمت استفاده کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: باید بر اساس نیازهای واقعی و کارآمدی دستگاه های اجرایی عمل کنیم و هزینه های دولت افزایش نیابد، جذب نیروهای شرکتی شود و این موضوع در شورای اسلامی است.

لطیفی گفت: تا زمانی که در بحث بهره وری و ارزیابی کار نیروهای شرکتی برآورد دقیقی نداشته باشیم و به عنوان یک قاعده کلی بخواهیم حداکثر جذب را داشته باشیم نتیجه ای جز افزایش هزینه و کاهش بهره وری نخواهد داشت. و به نفع مردم نیست زیرا مردم دولت انعطاف پذیر، کمک کننده و قابل دسترس هستند. آنها می خواهند باشند

دیدگاهتان را بنویسید