افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با کارگران باشد

افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با کارگران باشد

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان موضوع حقوق بازنشستگان گفت: مستمری بگیرانی که به سن خود رسیده اند در بحث افزایش حقوق مشارکت نکنند. مشکلات یک مستمری بگیر خیلی بیشتر از یک کارگر است. بنابراین هر مبلغی که برای کارمندان اضافه می شود باید برای مستمری بگیران نیز لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه همه نمایندگان بر این موضوع اتفاق نظر دارند، تصریح کرد: به دلیل محدودیت های بودجه ای گاهی اجرای این شرایط با تاخیر مواجه می شود. دولت در تامین بودجه مشکل دارد. بنابراین مستمری بگیران مجبور به پرداخت این وام و کسری بودجه نیستند. امیدواریم با اقدام بعدی مجلس و با قول مساعد دولت این کسری اعتبار و منابع تامین شود و مستمری بگیران بتوانند به خواسته اصلی خود برسند.

رضایی درباره برخورد نامناسب با بازنشستگان معترض گفت: نباید با بازنشستگان و معلمان رفتار نامناسب کرد. معلمی که به سن بازنشستگی رسیده است، تمام زندگی خود را وقف تربیت جوانان این کشور کرده است. اما مستمری بگیران و سایر اقشاری ​​که در دریافت دستمزد مشکل دارند و مطالباتشان به حق است باید مراقب باشند که به آسیاب دشمن نزنند. حقوق بازنشستگان به هر حال باید پرداخت شود، اما این به معنای اعتراض بازنشستگان نیست، بلکه با سیستم مشکل دارند.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان به یک فاجعه تبدیل شده است. طرح رتبه بندی دو سال است که متوقف شده است و تنها دلیل آن این است که اجرای طرح وابسته به بودجه 100 هزار میلیارد تومانی است و دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه به طور خاص نتوانسته اند. ارائه این شماره که منجر به تاخیر در اجرای این طرح و همین شرایط شد و باعث نارضایتی شد.

رضایی همچنین گفت: اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است فردی یک میلیون یا 2 میلیون تومان حقوق بگیرد و دیگری 50 میلیون تومان. اولاً تبعیض است و ثانیاً تفاوت خانواده این دو نفر چیست. اگر بتوانیم این مشکلات را حل کنیم، معلمان با انگیزه سر کلاس حاضر می شوند و اعتراضات متوقف می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه ای که هفته گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم، عنوان شد که وزارت آموزش و پرورش احکام را تنظیم نکرده است و به محض تنظیم احکام، پرداخت خواهیم کرد. مقدار مورد نیاز امیدواریم هر چه سریعتر به درخواست حقوق معلمان رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید