نیاز کنونی جامعه به ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی/گردشگری مقاومتی مقوله ای قابل توجه و ارزشمند است.


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906756

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد؛

عزت الله ضرغامی گفت: امروزه گردشگری مقاومتی مقوله قابل توجه و ارزشمندی است. نماد گردشگری مقاومتی حرم مطهر حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از امان; عزت الله ضرغامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران کرمان در کنار مزار سپهبد شهید سلیمانی اظهار کرد: ما از نظر ماموریت های وزارت کشور جزو پیشتازان هستیم و کرمان ایران کوچکی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: همه نمادهای فرهنگی، فرهنگ ملموس و ناملموس و میراث معنوی ما در کرمان در بالاترین سطح قرار دارد.

وی بیان کرد: بازدید از پروژه ها و راهکارهای مختلف در حوزه های ماموریتی از اهداف سفر به کرمان است.

ضرغامی گفت: حاج قاسم سلیمانی دوست خوبی بود که در این سال ها خاطرات زیادی با او دارم و حاج قاسم سرآمد همه مجاهدان و آزادی خواهان جهان است و حاج قاسم نماد جهانی جبهه مقاومت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: امروزه گردشگری مقاومتی مقوله قابل توجه و ارزشمندی است، نماد گردشگری مقاومتی حرم حاج قاسم سلیمانی است.

وی گفت: ضریح ساده را همانطور که حاج قاسم می خواست به نام یک سرباز در کنار شهید دیگری به خاک سپردند که این سادگی و زیبایی را به خوبی در مزار حاج قاسم می توان دید که می تواند الگویی برای تمام نقاط دیگر ما باشد. حاج قاسم فقط نماد مجاهدت است اما در میدان نیست.

ضرغامی بیان کرد: مدرسه حاج قاسم سلیمانی یک مدرسه دارای مجوز و فراگیر است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه در این اغتشاشات این روزها جای حاج قاسم و تفکر او نیست، تصریح کرد: حاج قاسمی که معتقد است و صریح می گوید جامعه ما خانواده ماست، خیلی ها این را ندارند. نگاه و به دلیل اینکه اگر این دیدگاه را نداشته باشند دائماً به دنبال تفرقه و تفرقه هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حاج قاسم اگر بگوید دختر کم حجاب دختر ما و شماست، این یک خط فکری است و این اوج مکتب حاج قاسم است که این سطحی نگرها. و چیزهای سطحی نمی تواند به هیچ وجه در جامعه باشد. تفرقه ایجاد کنید، متأسفانه این چیزی نیست که ما می بینیم و به دلیل همین مشکلات کوچک، امروز هزینه های زیادی پرداخت می کنیم.

وی تصریح کرد: حاج قاسم صراحتاً معتقد است که وحدت ما باید حول محور مقابله با دشمن باشد، ما این روزها دشمن داریم، دشمنان قسم خورده خود، داعش که حاج قاسم مدال خجسته مبارزه با آنها و مبارزه تاریخی و شکستشان را داشت، امروز یکی است. از این دلواپسی ها استفاده می کند و در حرم شاه چراغ مردم ما به خاک و خون شده و این هشداری است برای ما که اگر وحدت جامعه را از بین ببریم و خط فکری را فراموش کنیم. که حاج قاسم موعظه می کند و تنگ نظر می شود و اول تمرین کنیم، آن وقت تجزیه فیزیکی مورد نظر دشمن را به دنبال خواهد داشت.

ضرغامی افزود: این روزها بیش از هر زمان دیگری ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی از ضروریات جامعه ماست، کسانی که جبهه مقاومت را دوست دارند و به آن معتقدند و این نقطه را کانون تلاش خود می دانند انشاالله با برکت. روح مطهر حاج قاسم و مکتبش شاهد رشد و بالندگی معنوی همه مردم به ویژه ادامه دهندگان راه حاج قاسم باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید