حاج قاسم; این معیار اخلاق و خلوص نیت است/ لزوم توجه به مقوله خودسازی در ترویج مکتب حاج کاسم


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866366

سعید کاظمی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای سه رکن اصلی خودسازی، جامعه پذیری و پایه گذاری تمدن اسلامی است و برای ارتقای مکتب حاج قاسم در استان کرمان نیاز به خودسازی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظمی در گفتگو با راه آرمان گفت: وی با اشاره به چهل سال مجاهدت در راه خدا و تلاش های سردار سرلشکر شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم اولین بار در سال 1358 به عنوان پاسدار قاسم سلیمانی کار خود را برای پاسداری از میهن آغاز کرد و در این مدت پیوسته در حال مبارزه است.

رئیس ستاد مدرسه شهید سلیمانی کرمان گفت: سرلشکر شهید سلیمانی بالاترین درجه و نشان نظامی را از سرلشکر کشور دریافت کرده و سرانجام پس از 40 سال خدمت خالصانه به عنوان “سرباز قاسم سلیمانی” در گلزار شهدای بین المللی کرمان آرام گرفت. در زمین و دلیل این همه تواضع چیزی جز شاگردی در مکتب امام و انقلاب نیست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مدرسه سردار سلیمانی افزود: از نظر مقام معظم رهبری دانش آموزی در این مدرسه به این معناست که همیشه دانش آموز در این مدرسه حضور دارد و حق دانش آموز را می پردازند. حاج قاسم خود شاگرد واقعی مکتب امام و انقلاب و اسلام بود و پس از چهل سال مجاهدت خالصانه صاحب مکتب شد.

کاظمی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که همزمان با آغاز چهل سال دوم انقلاب و پس از استقرار نظام از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، در راستای ایجاد خلاقیت و نوآوری؛ این بیانیه دارای سه سطح اصلی تزکیه، جامعه پذیری و پایه گذاری تمدن اسلامی است و برای ارتقای مدرسه حاج قاسم در استان کرمان باید در امر تزکیه بیشتر تلاش کنیم.

در ادامه شهید سلیمانی رئیس ستاد مکتب کرمان، حاج حاجسم را سطح و شاخص اخلاق و اخلاص معرفی کرد و گفت: مدیران و کارکنان باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به خودسازی و مجاهدت تا حد حاج حج به کار گیرند. زیرا از نظر مکتب حاج قاسم چنین افرادی به خودسازی رسیده اند.

وی درباره موضوع جامعه پذیری گفت: در این راستا مدرسه معتقد است که جامعه اسلامی نیازمند محلات، روستاها و واحدهای کوچک جامعه اسلامی است که در این راستا مساجد باید محور و قلعه باشد.

کاظمی پور ادامه داد: مساجد همانند دوران جنگ و دفاع مقدس دژ بودند و نقش خوبی داشتند و کشور را از قید و بند جنگ آزاد کردند. و در حال حاضر از مساجد به عنوان سنگر در جنگ فرهنگی استفاده می شود و باید مورد توجه قرار گیرد، لذا طرح مسجد مرکزی مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید