خودسازی گروه های جهادی با خدمت در مناطق فقیرنشین/ مدیران جهادی نیاز جامعه امروز است


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894198

گروه های جهادی بدون منفعت مالی در منطقه تربت جام و مناطق فقیرنشین منطقه خدمت می کنند و نقش بسزایی در بهبود زیرساخت ها و وضعیت معیشتی ساکنان فقیر منطقه و روستاها دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از توس در صبح; گروه های جهادی در منطقه تربت جام و مناطق فقیرنشین منطقه بدون هیچ سود مالی خدمت می کنند و نقش بسزایی در بهبود وضعیت معیشتی ساکنان فقیر منطقه و روستاها ایفا می کنند.

اهداف متعددی برای اردوهای جهادی بیان شده است که در یک کلام می توان گفت که مهمترین هدف از برگزاری اردوهای جهادی محرومیت زدایی در مناطق فقیرنشین و تزکیه نفس است. اما این عبارت توضیحی دارد; همانطور که خود جهاد توضیح می دهد; آغاز این ساخت و ساز خودسازی است.

به عبارت دیگر، اولین هدف اردوی جهادی، تزکیه نفس است. همان گونه که بهترین جهاد، بزرگترین جهاد در جنگ نفس است; این عبور از نفس و ملاقات با حق، بزرگترین و مقدس ترین ثروتی است که از این سفر برای انسان باقی می ماند.

همچنین در طی این سفر می توان به یکدیگر در بالا رفتن از نردبان رشد کمک کرد و در ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط کمک کرد. علاوه بر این مزیت ها، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازنده و امید در مردم منطقه است.


0ca570de 6917 4afb 96d5 982898e5c464 خبر خاکستری


اردوهای جهادی فرصتی ارزشمند برای محرومیت زدایی است

اردوهای جهادی فرصت ارزشمندی را برای محرومیت زدایی در مناطق فقیر و کم برخوردار فراهم کرده است و باید همکاری های لازم از سوی سازمان ها متناسب با فعالیت های مطلوب این گروه ها انجام شود.

دانشجویان جهادی همواره برای امیدبخشی، ایجاد نشاط و روحیه در مناطق محروم، روستایی، صعب العبور و حاشیه ای تلاش می کنند. آنها به این مناطق می روند تا بذر امید را در دل بکارند و با فعالیت های جهادی خود رنگ و بوی تازه ای به این مناطق ببخشند.

امسال تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربت جام گرد هم آمده اند و در قالب یک گروه جهادی در حال خدمت رسانی به مردم هستند. آنها بر روی مردم روستاهای مختلف متمرکز شده اند.

اردوی جهادی تابستان امسال در روستای حسنک واقع در حوالی بخش بالاجم شهرک نصرآباد تربجم است. این اردو در 5 حوزه بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی تشکیل شده است.


a06a443f 56e3 4f9d 9d8e ccb011af11ec خبر خاکستری


تزکیه، هدف اصلی اردوهای جهادی

رضا البرز مدیر دفتر بسیج دانش آموزی تربت جام در گفت و گو با صبح توس; وی تصریح کرد: اولین و مهمترین هدف گروه های جهادی تزکیه نفس و خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه محیط اردوگاه جهادی بستری مناسب برای تمرین ترک دنیا و افزایش بعد معنوی و ارتقای روحیه جهادی دانش آموزان با تزکیه نفس و جامعه سازی است، ویزیت رایگان از متخصصین قلب، ارتوپد، ماما و … ، دندانپزشکان، پزشکان عمومی، روانشناسان و مشاوره تلفنی، غربالگری های سلامت و پرستاران بخشی از تلاش های جهادی دانشجویان در حوزه بهداشت و درمان است.

مدیر دفتر بسیج دانشجویی تربت جام تصریح کرد: در اردوی جهادی دانش آموزان با وضعیت معیشتی نیازمندان منطقه در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا می شوند و با تلاش خالصانه برای ساخت و ساز در این منطقه در این ابعاد، سعی می کنند خود را بسازند و رضایت الهی را بدست آورند.


017dae41 79a9 4aeb a36c 76bae05d1ef3 خبر خاکستری

جوانان آینده سازان کشور هستند، رهبران باید به جوانان جهادگر و انقلابی اعتماد و ایمان داشته باشند که بدون ریا و بی توقع آمده اند، آستین ها را بالا زده و در عرصه خدمت به مردم، باید به آنها اعتماد داشته باشند. حاکمیت و عزم جهادی و انقلابی این جوانان.

گروه‌های جهادی خود بخشی از مردم هستند و بدون داشتن اهداف سیاسی و تلاش خستگی‌ناپذیر به مردم این کشورها کمک و خدمت می‌کنند و در واقع امید به زندگی را افزایش می‌دهند و انگیزه حضور در جوامع روستایی و مناطق فقیر را ایجاد می‌کنند، مانند موفقیت در حذف. ریشه بسیاری از محرومیت ها به ویژه فقر فرهنگی، پرورش روحیه نشاط و کار، ایجاد ایمان در ساکنان این مناطق از نظر توان محلی برای حل مشکلات و مشکلات و زدودن فقر مادی از چهره منطقه است. اقدامات و اهداف این گروه جهادی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید