گروه های جهادی خدمات رسانی به مناطق فقیرنشین را افزایش می دهند/ بهسازی 21 مدرسه در سبزوار با تلاش گروه های جهادی


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907214

حسینی گفت: بهسازی و زیباسازی 21 مدرسه این شهرستان با همکاری گروه های جهادی بسیج دانش آموزی و سایر گروه های جهادی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدالله حسینی مدیر آموزش و پرورش سبزوار در گفت و گو با صبح توس افزود: با کمک گروه های جهادی 21 مدرسه با هزینه اضافی 500 میلیون ریال زیباسازی و رنگ آمیزی شد.

وی تصریح کرد: بیشتر مدارس شهرستان سبزوار که با همکاری گروه های جهادی بسیج دانش آموزی نوسازی شدند در حاشیه این شهرستان و در مناطق فقیرنشین روستایی و عشایری قرار داشتند.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: طرح هجرت با رویکرد آموزشی، فرهنگی و کارورزی با مشارکت دانش آموزان در کارهای جهادی اجرا می شود.

حسینی افزود: 15 پروژه آموزشی به متراژ 8 هزار و 890 متر مربع زیر بنا زیر نظر اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در دست ساخت است.

وی ادامه داد: تابستان امسال مرمت مدارس در قالب پروژه مهرهم به مبلغ 10 میلیارد ریال همراه با کمک های مردمی انجام شد.

با بیش از دو دهه فعالیت بسیج سازندگی با رویکرد محرومیت زدایی و خدمت رسانی، این سازمان با اجرای طرح های عمرانی، سازندگی و پایداری اقتصادی با تمام توان در خدمت توسعه مناطق عقب مانده بوده و به منشأ خیر و صلاح تبدیل شده است. و برکات فراوان در این مناطق.

فعالیت اصلی بسیج و سازندگی در بخش های گروه های جهادی محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، مشارکت در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله برای کمک به مردم آسیب دیده، حمایت از طرح های اشتغال زایی، ساخت و ساز و نوسازی منازل نیازمندان است. خود با توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند. و تلاش برای جلوگیری از شیوع کرونا در دو سال اخیر در قالب طرح شهید سلیمانی در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از دستاوردهای بسیج سازندگی در شهرستان سبزوار همانند سایر مناطق کشور بود. .

گروه های جهادی یکی از اهرم های ارائه خدمات به مناطق فقیرنشین هستند و هم اکنون بیش از 200 گروه جهادی توانمند و فعال با انگیزه ها و سوابق مختلف در سطح شهرستان برای کمک به نیازمندان در قالب ساخت خانه برای نیازمندان، آموزش و پرورش وجود دارد. توزیع سبد کالای معیشتی برای ساخت مسجد خانه علم در روستاها کار می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید