تجهیز گروه های جهادی برای خدمات رسانی خوب / لذت بازدید از اردوهای جهادی


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821756

نظری بازدید از اردوهای جهادی را بسیار لذت بخش دانست و گفت: جهادگران باید تجهیزات کافی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دندانپزشکی حرفه ای است که با سلامت دهان و دندان در ارتباط است و بخش مهمی از سلامت انسان را در بر می گیرد. در این راستا باید آموزش های لازم را برای مسواک زدن حداقل دو بار در روز (صبح و عصر)، نخ دندان کشیدن بعد از هر وعده غذایی و در صورت پوسیدگی شدید از دهانشویه استفاده کنیم تا همیشه دندان های خود را سالم نگه دارید و دهان خود را بسته نگه دارید. .

وی افزود: ششم فروردین امسال با تیم های جهادی برای خدمت رسانی به مناطق پاکسازی شده سپیداش و چم سنگر اعزام شدیم. وضعیت بهداشتی در این مناطق بد بود، به طوری که تنها یک مرکز بهداشتی وجود داشت که به دلیل کمبود امکانات، فعالیت های اصلی مانند سیگار کشیدن را انجام می داد.

دندانپزشک جهادگر مناطق فقیرنشین لرستان گفت: در مناطق فقیرنشین سپیداش و چم سنگر امکانات زیادی وجود نداشت اما با این محدودیت ها توانستیم خدمات فشرده ارائه دهیم اما به دلیل کمبود تجهیزات نتوانستیم کل آن را تکمیل کنیم. دوره درمان؛ متأسفانه در طول 5-6 روزی که در این مناطق خدمت کردیم، فقط کارهای اولیه مانند ترمیم سطح و کشیدن دندان انجام دادیم.

وی گفت: شایع ترین بیماری حفره دهان و دندان که افراد به آن مبتلا هستند پوسیدگی است که با بهبودی، عصب کشی و درمان قابل درمان است.

نظری گفت: در این مناطق، امکانات، زیرساخت ها و هماهنگی ها به قدری ضعیف بود که در هنگام اعزام به این مناطق، درخواست تجهیزات و امکانات بیشتری را داشتیم. استقرار مشاوران دندانپزشکی در این مناطق و مراکز بهداشتی برای ارائه آموزش های لازم به مردم محلی و همچنین ارسال سایر تجهیزات و امکانات لازم به این مناطق ضروری است.

دندانپزشک جهادگر مناطق فقیرنشین لرستان گفت: در مدت فعالیت در این مناطق دستگاه هایی مانند ایکس ری و سایر تجهیزات نداشتیم و با مشکل مواجه شدیم. اگر تجهیزات لازم از قبل فراهم شده بود، خدمات بسیار بهتر و کارآمدتری ارائه می کردیم.

وی افزود: رفتن به این مناطق و ورود به این نوع روستاها در مناطق دورافتاده تأثیر بسیار مثبتی در روحیه ما داشته است؛ تأثیر زیادی در سبک زندگی ما به گونه‌ای که باعث شده دید وسیع‌تری نسبت به اطرافیانمان داشته باشیم.

نظری گفت: این اردوها باعث شد از فضای روزمره ای که در آن زندگی می کنیم خارج شویم و احساسات خوب و شادی داشته باشیم. در واقع فلسفه این نوع اردوهای جهادی بسیار دوستانه است، مسلماً اگر مجدداً چنین اردوهای جهادی داشته باشیم، حتماً در آن شرکت خواهم کرد، البته این اردوهای جهادی نیاز به داشتن امکانات، تجهیزات و هماهنگی بیشتر و بهتری دارد. تا بتوانیم در این زمینه بهتر عمل کنیم. برای خدمت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید