حرکت به سمت توزیع عادلانه زیرساخت ها در شرق و جنوب استان کرمان / اردوهای جهادی با تسهیل گری گروه های جهادی

ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779038

جواد جلالی گفت: توزیع امکانات در بخش زیرساخت در برخی از شهرستان های شرق و جنوب غیرعادلانه است که با ایجاد قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) در جنوب و شرق استان ایجاد شده است. با کمک توانمندی های مردمی و سازماندهی گروه های جهادی و همکاری به عبارتی می توانیم به مردم خدمت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: هفته گذشته طرح و ساختار قرارگاه جهادی امام حسن معتبی علیه السلام در مرکز استان با محوریت مرکز استان و دو زیربنای مناطق فقیر و ضعیف در جنوب و شرق استان با حضور سرلشکر سلام فاش شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در خصوص اهداف استقرار قرارگاه مرکزی و دو قرارگاه دیگر در شرق و جنوب استان گفت: قرارگاه های جهاد بر اساس فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا و نگاه به بند دوم اعلامیه مرحله ای برای شناسایی آنها طراحی شود تا بتوانند در خدمات و محرومیت زدایی نقش بیشتری داشته باشند.

رفع محرومیت و فقر در کرمان با برپایی اردوهای جهادی در شرق و جنوب استان

وی گفت: برپایی اردوی جهادی امام حسن مجتبی(ع) در مرکز استان را در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم گفتمان جهادی را در مرکز استان گسترش دهیم و هدف از برپایی اردوهای جهادی این است. رفع محرومیت و فقر در استان کرمان پنج ساله است.

این مسئول بیان کرد: هدف از برپایی اردوهای جهادی در شرق و جنوب استان برای شناسایی و بررسی مشکلات و معضلات این مناطق، ارائه راهکار مناسب بر اساس بررسی مشکلات و موارد ارائه شده است. در اردوی منطقه ای «بیایید برخی از این راهکارها را در مرکز استان و در صورت لزوم مسائل و مشکلات در سطح کشور را بررسی کنیم.

کار در کمپ از موازی کاری جلوگیری می کند

جلالی با اشاره به اینکه برای ایجاد پایگاه جهادی در دو منطقه جنوب و شرق استان الزاماتی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: اولین نیاز ایجاد هماهنگی بین همه نهادها و دستگاه هایی است که می توانند در این زمینه همکاری کنند. توسعه منطقه .. این الزام برای جلوگیری از عملیات موازی است. چون هر جا به عنوان کمپ کار می کردیم اتفاقات خوبی می افتاد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: از سال گذشته با ابلاغ مقام معظم رهبری به منظور کاهش فشار معیشتی و اقتصادی ناشی از ویروس مخوف کرونا، این اردوی منظم بسیاری را برگزار کرده است. جلسات میدانی خدمات اجتماعی و همه اعضا کار می کنند.» و ما در این زمینه در زمینه کمک های مؤمنانه و جهیزیه کمک های خوبی داشتیم.

اردوهای جهادی گروه های جهادی را تسهیل می کند

وی با تاکید بر اینکه به برکت تجربه کار موفق قرارگاه در حوزه خدمات اجتماعی، مسائل عمرانی و محرومیت زدایی را در این راستا پیش برده ایم، تصریح کرد: یکی دیگر از الزامات قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام این است که بخش خدمات مناطق فقیر و محروم باید از آن استفاده کنیم تا بتوانیم هم افزایی لازم را با خدمات داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه هر سال میزبان گروه های جهادی هستیم که به استان کرمان می آیند، گفت: از این رو اردوی جهادی می تواند کانونی برای حمایت و تسهیل گروه های جهادی باشد، گفت: ساماندهی و حمایت از فعالیت های جهادی یکی دیگر از الزامات برپایی اردوهای جهادی است. زیرا اکنون گروه های جهادی داریم که زیر نظر واحدهای مختلف فعالیت می کنند. اما در این حوزه باید ساماندهی شوند که با پیشنهاد ایجاد قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) این امر را در دستور کار قرار دادیم.

اولویت های استان برای محرومیت زدایی را بیان کنید

جلالی تاکید کرد: اولویت های استان برای ما در زمینه تامین آب شرب، آب کشاورزی، اشتغال زایی، اسکان نیازمندان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، خدمات اجتماعی و حضور در بحران های طبیعی مانند سیل، زلزله است. ، و به اصطلاح

بسیج سازندگی مسئول استان کرمان در خصوص سایر الزامات راه اندازی اردوی جهادی گفت: نیازمند بیمارستان بودیم تا بتوانیم شبکه ای از خیرین، خیرین، معتمدین در محلات و در این راستا پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی ایجاد کنیم. ، و غیره. امکانات بسیار خوبی وجود دارد که به راحتی می توان زیر نظر قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام فعالیت کرد. بنابراین باید بستری را فراهم کنیم که همه بتوانند وارد کار خدماتی شوند.

برپایی اردوی جهادی در شهرستان با توسعه اردوهای جهادی منطقه ای

وی گفت: اردوی جهادی جنوب استان با محوریت گیرافت برای عنبرآباد، کهنوج، کله گنج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوبی و گیرافت و اردوی جهادی شرق با محوریت بم برای ریگان، بم. فهرج و مرکز نرماشی استان نیز شامل شهرستان های شمالی استان می شود که زیر نظر ستاد مرکزی در مرکز استان فعالیت خواهند کرد.

وزیر کشور گفت: به فضل الهی در حال ساختن هستیم که با ادامه کار و بازخوردهایی که در این دو قرارگاه منطقه ای جنوب و شرق استان خواهیم داشت، بتوانیم یک اردوی شهری ایجاد کنیم که هر شهرستان یک جهادگر داشته باشد. برای اینکه این اردو بتواند محور همه فعالیت های جهادی باشد، باید پیشرفت، توسعه، محرومیت زدایی و خدمت به مردم باشد.

توزیع ناعادلانه زیرساخت ها در مناطق شرق و جنوب استان

جلالی با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان بزرگ‌ترین استان کشور چهارمین استان نیازمند ایران است، گفت: توزیع امکانات زیربنایی در برخی از شهرستان‌ها در شرق و جنوب ناعادلانه است و با استقرار امام حسن مجتبی جهادی‌السلام در جنوب و شرق استان و با کمک توانمندی های مردمی و با تشکیل گروه های جهادی و با همکاری سایر دستگاه ها می توانیم به مردم خدمت کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: هدف از برپایی اردوی جهادی استفاده از ظرفیت مردمی است. چرا که وقتی از این ظرفیت استفاده کنیم در اجرای پروژه ها و حفظ آن ها موفق خواهیم بود چرا که در کارهایی که مردم کمک کرده اند مشارکت می کنند و اگر نگاه جهادی و میدانی در بدنه دستگاه اجرایی وجود داشته باشد. حوزه خدمات رسانی به مردم مناطق فقیر و محروم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید