شرح فعالیت گروه های جهادی خراسان جنوبی / از تشکیل اردوهای جهادی تا برگزاری انتخابات مجمع جهادگران استان


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813621

در گفت و گو با رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی اشاره شد؛

هنری از برپایی اردوهای جهادی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اردوهای جهادی هماهنگ کننده فعالیت گروه های جهادی در انجام ماموریت ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار اورست در جمع گروه های جهادی بسیج سازندگی استان اظهار داشت: در سامانه اطلس جهادی بودیم.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 850 گروه جهادی در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 960 گروه جهادی در گروه های جهادی محله مستقر هستند که بر اساس مساجد، محلات و پایگاه های بسیج تشکیل شده و به صورت محله ای در طول سال فعالیت می کنند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: سایر گروه های جهادی، گروه های اقشار مختلف بسیج و گروه های تخصصی در گروه ها و موضوعات مختلف فنی و مهارتی به صورت تخصصی و هدف مناطق و از نظر جغرافیایی در استان مستقر هستند.

هانری گفت: امسال با هماهنگی نیروهای مسلح، گروه های جهادی را هدایت کرده ایم تا همه نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، مرکز آموزش مرزبانی، نیروی هوایی و نیروی هسته ای ارتش را در کشور ایجاد کنیم. استان. تجهیزات و زمینه های فعالیت در این مجموعه ها اردوهای گروهی را در آخر هفته در شهرستان ها برگزار کردیم که حضور همه گروه های جهادی در مناطق مختلف و در یک روز معین در نقاط هدف تعیین شده برای ارائه خدمات به مناطق و افراد مختلف برنامه ریزی شده است. در حوزه های مختلف داشته باشد.

وی گفت: در حوزه گروه های فنی و صلاحیتی امسال با تفاهم صورت گرفته با گروه فنی و حرفه ای استان، دبیرخانه دائمی فعالیت های جهادی در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای استان را ایجاد کرده ایم. بر استفاده از ظرفیت اساتید توانمند این دانشگاه و همچنین دانشجویان در آموزش های فنی و صلاحیتی در روستاها و همچنین رفع مشکلات مردم در سطح روستا نظارت می کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در بحث برپایی اردوهای جهادی که طرح 1400 سازمان بسیج است، فعالیت گروه های جهادی را در انجام ماموریت ها هماهنگ می کند.

هنری ادامه داد: در این راستا در هر شهرستان یک اردوی جهادی شهری راه اندازی شده و سه اردوی منطقه ای برای استان در نظر گرفته شده که البته چندین شهر بر اساس شرایط و همجواری با یکدیگر به عنوان منطقه شناسایی شده است.

وی افزود: خدای ناکرده در سال 1401 برنامه تجهیز این کمپ ها را داریم تا با حمایت ها و تجهیزاتی که می توان انجام داد کارایی و هماهنگی بیشتری در اجرا داشته باشند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: انتخابات شورای شهر جهادی را هم داشتیم. تمامی شوراهای جهادی شهرستان ها برگزار شد که با استفاده از ظرفیت جهادگران بر کار بر روی سیاست گذاری و جهت دهی حرکت های جهادی در شهرستان نظارت می کنند. در پایان سال شورای جهاد استان برگزار شد. در سطح استان برنامه ریزی و مدیریت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید