ایمان قوی مادران شهدا آنها را به صحنه های جهاد و مقاومت می کشاند / فرهنگ لغت 22 جلدی شهدا از استان مرکزی

ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801060

کریمی با بیان اینکه مادران شهدا با ایمان قوی همواره در خط مقدم جهاد و فداکاری در انقلاب اسلامی بوده اند، گفت: برای الگوبرداری از نسل جوان، معرفی شوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امشب در مراسم تجلیل از خانواده شهیدان حسین حسنی و محمدرضا حسنی به مناسبت روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا اظهار داشت: آن بانوی بزرگوار در دفاع از ولایت، ایستادگی و مقاومت در برابر ارزش های اسلامی تا با مجاهدت و از خودگذشتگی خود به یکی از زنان حماسی و برجسته تاریخ اسلام تبدیل شود.

وی افزود: مادران بزرگوار شهدا به عنوان سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی با ترس از حضرت ام البنین(س) به حماسه تاریخ انقلاب تبدیل شده و نماد صبر و ولایت مداری هستند. “

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه مادران شهدا همواره در خط مقدم جهاد و ایثار در انقلاب اسلامی بوده اند، گفت: امروز باید به خوبی معرفی شود.

وی تاکید کرد: تجلیل از مادران و همسران شهدا نشان دهنده قدردانی و وجدان ملت ایران از رشادت های شهداست و همه باید در این مهم پیشگام باشند چرا که تقویت فرهنگ تکریم خانواده های شهدا شهدا برکات زیادی دارند.» می تواند فرهنگ شهادت را برای همیشه در جامعه زنده نگه دارد.

سردار کریمی با اشاره به اقدامات زیرساختی کنگره ملی در خصوص نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی، گفت: زیرساخت های بسیاری در حوزه شهدا، جانبازان و ایثارگران ایجاد شده است. حوزه های اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی، هنری، علمی و پژوهشی، مدنی، پشتیبانی و خدماتی و امروز به یک گفتمان و جریان ارزشی در استان تبدیل شده و بیش از 3 هزار نفر در این حرکت عظیم فرهنگی سازماندهی شدند.

وی افزود: وزارت مردم بزرگترین ساختمان فرهنگی در جریان ارزشی کنگره استانی شهدا بود که طرح هر خدمت به نام یک شهید را در استان راه اندازی کرد و بیش از 1400 توسعه و محرومیت زدایی را اجرا کرد. از بیش از 700 پروژه مسکن برای نیازمندان، اهدای بیش از 1500 سری جهیزیه به جوانان، تشکیل 1250 گروه جهادی و تشکیل صندوق قرض الحسنه 720 از دستاوردهای وی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: تهیه فرهنگنامه 22 جلدی شهدای استان مرکزی و تکمیل پرونده 6200 شهید استان مرکزی از دیگر اقداماتی است که بر اساس آن تعداد شهدای استان مرکزی به 7100 نفر رسید. شهدا به دلیل تحقیقات میدانی و تحقیقات میدانی رسیدگی به پرونده آنها در دستور کار ستاد کنگره قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه امروز با وجود روحیه جهادی و انقلابی در اعضای کنگره شهدا، تمامی کارگروه ها و کمیته های تخصصی کنگره مصمم به ادامه کار کنگره در گام دوم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تداوم هستند. “این یک وظیفه مهم است.

سردار کریمی گفت: محبوبیت، جوانگرایی و توجه به پایداری از دلایل مهم موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی بوده است. این تبدیل به ظرفیتی عظیم برای حرکت به جلو با اقدامات بسیاری شده است که همه باید برای آن تلاش کنند تا گام دوم کنگره را با قدرت در عرصه های مختلف ادامه دهیم.

e0786e34 7c4a 49a2 8400 47eea736c341 خبر خاکستری

bbf902ee 10cc 4f41 8441 0e6d628a3c86 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید