امتیاز دادن در فرهنگ لغت ایرانی جایی ندارد

ساعت: 18:21
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784903

یک روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که ایران در آستانه مذاکرات هسته ای وین برای ایجاد شروط تلاش می کند. تخفیف دادن جایی در دایره واژگان تهران ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الحنادق در گزارشی اعلام کرد: همزمان با ناکامی تل‌آویو در متقاعد کردن آمریکا به انتخاب گزینه نظامی علیه ایران برای جلوگیری از ادعای سلاح‌های هسته‌ای، از یک سو و اصرار واشنگتن بر بازگشت به توافق هسته‌ای توسط ایران. در غیر این صورت، دور بعدی مذاکرات در وین اواخر این ماه برگزار خواهد شد. این در حالی است که تهران در آستانه این مذاکرات تعهد خود را به شروطی اعلام کرده است که در دو بند خلاصه می شود: اول جدیت و سرعت در مذاکرات و دوم لغو همه تحریم ها بدون اتلاف وقت و وقت. تضمینی است که توافق هسته ای دوباره مختل نخواهد شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای با اشاره به این اتفاقات نوشت: ایران پس از تردیدها و تأخیرهای فراوان آماده از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته ای است اما تنها در شرایطی که آن کشور و خواسته هایش تعیین کرده است. ایالات متحده گفته است که بر یافتن راه حل دیپلماتیک برای مناقشه با ایران تمرکز خواهد کرد و قصد ندارد از نیروی نظامی علیه ایران استفاده کند، پیامی که تا حدودی شرکای آمریکایی در منطقه را نگران می کند.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به رزمایش این رژیم اشاره کرد و نوشت: هدف از رزمایش نظامی ما بررسی توان جبهه داخلی برای مقابله با سناریوی پرتاب هزاران موشک از لبنان و غزه به سمت اسرائیل بود. اما تحول اصلی و جدید، رزمایش دریایی در دریای سرخ بود که این اولین رزمایش از زمان امضای توافقنامه عادی سازی بین این کشورها و اسرائیل در سال گذشته بود. اما این بیانیه علنی آمریکا کمی اسرائیل را شگفت زده کرد. در تحولی دیگر، فرماندهی نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که ژنرال آمیکام نورکن به امارات سفر کرده است.

در ادامه این مقاله آمده است: این رزمایش های متوالی بیانگر این تصور فرماندهان نظامی اسرائیل است که توانمندی های نظامی نیاز به بهبود و افزایش دارد. اما مشکلات و محدودیت های مالی کرون به حجم آموزش نظامی یگان های ذخیره ارتش اسرائیل آسیب زد. با وجود جنگ اخیر علیه نوار غزه، به نظر نمی‌رسد این منطقه در اولویت‌های ارتش باشد. سیاست صریح اسرائیل اتلاف وقت در نوار غزه و آرام کردن حماس است، اما در این بین مشکلی باقی مانده است که حل آن دشوار به نظر می رسد و آن مشکل تبادل اسرا و مفقودین است، اما با وجود این مسائل، چشم اسرائیل به این سمت است. جبهه شمالی لبنان و سوریه و جبهه شرقی ایران است.

رسانه های صهیونیستی می نویسند: تغییر اساسی که تل آویو به دنبال کنترل و کنترل آن است به تغییر سیاست آمریکا مربوط می شود. توجه ویژه ای که ایالات متحده قبلاً به منطقه داشت رو به کاهش است و ایالات متحده به سرعت استفاده از نیروی نظامی را کاهش می دهد تا نشان دهد که نیاز به دستیابی به هدف بزرگ تری دارد.

هاآرتص در پایان این مقاله نوشت: «مذاکرات در وین بین ایران و ابرقدرت‌ها ممکن است اواخر این ماه از سر گرفته شود. هیأت آمریکایی در مذاکرات شرکت نخواهد کرد. یک منبع نظامی معتقد است امتیاز دادن در فرهنگ لغت ایرانی جایی ندارد. به نظر می رسد شناخت و توجه به رویکرد ایران در منطقه دلیل تماس های اخیر عربستان و امارات از یک سو و تهران از سوی دیگر و آمادگی کشورهای عرب سنی منطقه برای از سرگیری روابط با این کشور باشد. دمشق

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید