فرهنگ بانکی ما با فرهنگ استارتاپی سازگار نیست/ زنجان شتاب دهنده و سرمایه گذار در حوزه شرکت های دانش بنیان ندارد.


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892907

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه گاهی بانک ها نسبت به شرکت های دانش بنیان سه برابر وثیقه بانکی نیاز دارند که برای استارت آپ ها امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی آذرپیوند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه در ده سفر اول رئیس جمهور که زنجان یکی از آن استان ها بود، به سختی اعتباری برای پارک ها تخصیص داده شد، اظهار داشت: از سفر یازدهم رئیس جمهور به بعد؛ به زودی اعتباری برای پارک ها در نظر گرفته شد. اعتبار به پارک ها تعلق گرفت. بنابراین ما از اعتبارات سفر محروم هستیم و امیدواریم بتوانیم در سفر دوم ریاست جمهوری که جنبه پیگیری دارد، تصویب و تسریع در کار انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند از چندین محل مختلف از جمله صندوق پژوهش و نوآوری استان، تبصره 16 و تبصره 18 تسهیلات دریافت کنند، گفت: با وجود اینکه تعدادی از شرکت ها در سال گذشته به تبصره 18 معرفی شدند، اما پس از دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شدند. امکانات

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه از 11 طرح باقی مانده در تبصره 18 تنها 6 شرکت توانسته اند تسهیلات دریافت کنند، افزود: شرایط پرداخت تسهیلات وجود دارد که شرکت ها را از دریافت تسهیلات منصرف می کند و حتی در این مورد نیز شرایط پرداخت تسهیلات وجود دارد. تخلفاتی که منجر به سلب مالکیت یکی از بانک ها شد.

وی با اشاره به اینکه بانک ها گاهی سه برابر شرکت های دانش بنیان ضمانت نامه بانکی می خواهند که برای استارت آپ ها امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه فرهنگ بانکی ما با فرهنگ استارت آپی سازگار نیست.

آذر تذان گفت: در ایران میزان موفقیت استارت آپ ها بین 6 تا 7 درصد است که به این معنی است که از هر 100 استارت آپ 93 درصد شکست می خورند.

وی با بیان اینکه برخی استارتاپ ها مانند اسنپ و دیجی کالا با سرمایه گذاری هایی که چندان چشمگیر نیستند به چنین وضعیتی رسیده اند، گفت: این گونه شرکت ها می توانند چندین استارت آپ دیگر راه اندازی کنند اما بانک از این گونه استارت آپ ها حمایت نمی کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه سرمایه گذاران باید جذب پارک شوند و فقط به وام بانکی امیدوار نباشند، تصریح کرد: در زنجان شتاب دهنده و سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در شرکت ها وجود ندارد. با این حال تعدادی از شرکت ها در استان هستند که موفق به جذب سرمایه از سازمان های مختلف و افزایش مقیاس شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید