شتاب دهنده ها در یزد قرار گرفته و ارزیابی می شوند / رنگ آمیزی شتاب دهنده های یزد بر حسب نوع


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839276

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر یزد با تشریح عمده مشکلات نابرابری ها و نابرابری های شهر از تلاش برای اجرای طرحی ابتکاری برای تعیین سرعت استاندارد عبور از نابرابری های مختلف در شهر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تاجملیان رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از برنامه های شورای اسلامی شهر یزد برای شتاب دهنده ها خبر داد و گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل در یزد یکی از دغدغه های همیشگی مردم شهر است که سه مشکل دارد. در این رابطه.

وی در پاسخ به اینکه آیا محل قرارگیری شتاب دهنده ها صحیح است یا خیر؟ وی بیان کرد: رعایت استاندارد برای شتاب دهنده ها و بی نظمی ها چه در ارتفاع و چه در عرض تکیه ها که سرعت عبور از آن را تعیین می کند الزامی است اما متاسفانه یکی از مشکلات رایج در کشور ما این است که با وجود قوانین زیاد، دستورالعمل ها و بخشنامه ها اما قوانین عملیاتی در حین اجرا به درستی رعایت نمی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و حمل و نقل شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این مدت هر سه موضوع ذکر شده در کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهر در حال بررسی است. به نحوی مکان شتاب‌دهنده‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و ظرف یک سال آینده برنامه‌ای برای ممیزی دست اندازهاها و شتاب‌دهنده‌ها در خطوط اصلی، فرعی و حتی خطوط و جزئیات آن‌ها از جمله موقعیت و مشخصات آن‌ها ارزیابی و نقشه‌برداری می‌شود.

وی گفت: این پروژه بسیار بزرگ و بزرگ است. با وجود اینکه چندین هزار راه اصلی و فرعی در سطح شهر داریم، امسال این پروژه را شروع کردیم و انشالله سال آینده به جای مناسب برسیم.

تاجملیان گفت: در نظر داریم نظارت بر کار پیمانکاران را بهبود ببخشیم، اما در مقوله استانداردسازی که گلایه بسیاری از مردم است، سعی داریم برای اولین بار در کشور کارهای نوآورانه به گفته رانندگان معرفی کنیم. دست اندازهاها را دریابید که با چه سرعتی به آن‌ها نزدیک می‌شوند، زیرا علائم جاده‌ای و سایر علائم مانند چراغ‌های هشدار فقط مکان پدال گاز را نشان می‌دهند، اما نشان می‌دهند که چه نوع گازی است و ممکن است با چه سرعتی از آن عبور نکرده باشند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح ابتکاری که در کمیته حمل و نقل و تجارت شهری شورا در حال بررسی است، پیشنهاد شده است که سه نوع استاندارد برای نابرابری در شهر داشته باشیم. به ترتیب برجستگی های قرمز برای سرعت 10 کیلومتر در ساعت، برجستگی های زرد برای سرعت 30 کیلومتر در ساعت و برجستگی های سبز رنگ برای سرعت 50 کیلومتر در ساعت مشخص و مشخص شده اند.

این عضو شورای شهر یزد با اشاره به مشکلات تامین مالی این پروژه، مشکل اصلی را نوع رنگ استفاده شده برای این دست اندازهاها و شتاب دهنده ها دانست و گفت: متاسفانه رنگ هایی که داریم به سرعت آلوده و آلوده می شوند. در حال حاضر از طرفی بعد از مدتی تمیز می شود و در این راستا از کارشناسان دعوت شده است تا رنگی متناسب با طرح را معرفی کنند که دارای رنگ و ماندگاری متمایز باشد.

تاجملیان همچنین به معضل خرابکاری در شهرها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سطح جامعه افراد کمی هستند که به دلیل عوارض و مشکلات روحی و روانی به اموال عمومی آسیب وارد کنند. به همین دلیل به دنبال طرح های مطمئن در برابر این تخریب ها و سرقت ها هستیم و امیدواریم کارشناسان برنامه ها و رایزنی های خود را با شورا در میان بگذارند و مطمئن هستیم که با آغوش باز از پیشنهادات آنها استقبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید