چه نوع زندانیانی در زندان اوین نگهداری می شوند؟ / از دزد و کلاهبردار گرفته تا جنایتکاران و تروریست های خطرناک


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903764

همچنین طبق اطلاعات دریافتی زندانیان درگیری و آشوب شب گذشته در اوین از سارقان حرفه ای و با سابقه خشونت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در 9 بند زندان 57 هکتاری اوین به استثنای زندانیان امنیتی، مالی با عناوین کیفری کلاهبرداری، صدور چک بلامحل، فروش سایر اموال، جعل سکه، اختلاس، ارتشاء، نفوذ در سیستم های اقتصادی، کلاهبرداری الکترونیکی، مجرمان خطرناک و تروریست ها. همچنین نگهداری می شوند و شب گذشته در خیاطی محل کار زندانیان که همگی محکوم به سرقت بودند آتش سوزی رخ داد.

شب گذشته پس از درگیری تعدادی از زندانیان با محکومیت مالی و سرقت، یک خیاطی دچار آتش سوزی شد و بلافاصله پس از درگیری و آتش زدن کارگاه، مسئولان زندان با کمک نیروی انتظامی برای کنترل درگیری وارد عمل شدند. ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز اقدام به اطفای حریق کرد.

اما این آتش سوزی به سرعت به سوژه رسانه های ضد انقلاب برای ایجاد شایعات مختلف و اعمال فشار روانی بر جامعه و خانواده های زندانیان این زندان تبدیل شد.

اما آنچه در مورد اقدامات ضد انقلاب در مورد حادثه شب گذشته زندان اوین جالب توجه بود، استفاده از القاب عجیب برای زندانیان بازداشتگاه اوین بود. در همین حال کلاهبرداران، دزدان، جنایتکاران خطرناک و تروریست ها در این زندان نگهداری می شوند.

در 9 بند زندان اوین به مساحت 57 هکتار علاوه بر محکومین امنیتی، محکومان مالی دارای عناوین کیفری به اتهام کلاهبرداری، صدور چک بلامحل، فروش سایر اموال، جعل سکه، اختلاس، ارتشاء، نفوذ در دستگاه های اقتصادی، الکترونیک. کلاهبرداری، انبار شده و… شب گذشته در خیاطی محل کار زندانیان آتش سوزی رخ داد.

همچنین طبق اطلاعات دریافتی زندانیان درگیری و آشوب شب گذشته در اوین از سارقان حرفه ای و با سابقه خشونت هستند.

لازم به ذکر است در جریان این آتش سوزی 4 زندانی بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی جان باختند و 61 زندانی نیز مجروح شدند که هر 4 زندانی فوت شده جزو زندانیان غارتگر بودند.

دیدگاهتان را بنویسید