زندانیانی که بومی استان یزد نیستند به شهرهای خود منتقل شوند/ یزد همچنان تشنه است و نیازمند کمک است


ساعت: 16:40
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894403

فاطمی استاندار یزد گفت: دستورات لازم برای انتقال زندانیان غیر بومی به استان های محل سکونت آنها صادر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان یزد با تاکید بر اینکه یزد همچنان تشنه است و به طرق مختلف از جمله انتقال آب از دریا نیازمند آب است، از این رو پیشنهاد استان برای انتقال آب شرب با کیفیت است. و پایدار از طریق واگذاری معدن با موافقت اولیه معاون رئیس جمهور و مقدمات آن انجام شده است، لذا انتظار می رود رئیس قوه قضائیه در جلسه آتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور روسا از این طرح حمایت کند. از نیروها

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور است و از 10 معدن فعال کشور در جهان، 3 معدن سرب و روی چادرملو، چاغرب و مهدی آباد در این استان قرار دارد، تاکید کرد: معادن جزء لاینفک توسعه و پیشرفت استان هستند. اینجا یزد است و لیست معادن در فرآیند توسعه چالش هایی دارد که با کمک دستگاه قضایی قابل حل است.

فاطمی مشارکت صنایع و معادن در تامین بخشی از اعتبارات پروژه های عمرانی را تحت عنوان هزینه های واجد شرایط مالیاتی برشمرد و افزود: جلب مشارکت آنها برای هزینه های مالیاتی یکی از روش های تامین مالی پروژه ها است و فرض بر این است که این روش متکی باشد. باید بخشی از هزینه انتقال آب تامین شود.

استاندار یزد اجرای محدودیت های توسعه معدنی و مناطق یخ زده توسط سازمان انرژی اتمی و محیط زیست را از دیگر موانع برشمرد و گفت: بر اساس تصمیمات سازمان انرژی اتمی، فعالیت های معدنی در خرانق، ساغند و ناریگان بافاق و بر اساس آن انجام شد. در بند 3 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، فعالیت در مناطق حفاظت شده به شدت محدود شده است.

وی ادامه داد: در عین حال با الزام قانونی معدنکاران به رعایت شرایط این سازمان ها، همراه با اجرای قانون، می توان شاهد بهره برداری از معادن در مناطقی مانند بافق، خاتم، ساغند و سیاهکوه بود. و از قوه قضائیه می خواهیم استان را برای استفاده از این مواهب الهی یاری کنند.

استاندار یزد همچنین به ظرفیت های تاریخی استان به ویژه بافت ها و آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: این استان با نزدیک به 5 هزار بافت تاریخی و شهر یزد با هزار بافت تاریخی بزرگترین بافت خشتی جهان است. و اولین شهر ایرانی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو و کشورهای مثلث گردشگری با 130 هزار گردشگر خارجی و 2.5 میلیون گردشگر خارجی سالانه ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارند.

وی ادامه داد: اما این استان برای حفاظت از این بافت و بناهای تاریخی ارزشمند با چالش هایی از جمله بناهای متروکه چند مالکی، مالکان ناشناس و قلعه ها مواجه است و لازم است قانونگذار قوانین حاکم متناسب با بافت تاریخی را وضع کند. برای کمک و حفاظت از این میراث فرهنگی به عنوان دادستان.

استاندار یزد همچنین اهمیت استان یزد را در شاهراه مواصلاتی کشور برشمرد و افزود: این مزیت چالش هایی از جمله تبدیل استان به ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان، تردد اتباع خارجی غیرمجاز، تراکم را ایجاد کرده است. از بیماران اتباع خارجی در زندانهای یزد و فضای ناکافی در زندانهای استان حاکی از آن است که هر یک تبعات اجتماعی زیادی دارد.

وی افزود: دستورات لازم از دستگاه قضایی برای انتقال زندانیان خارجی به استان های محل سکونت و اختصاص اعتبار برای ساخت زندان های استان، امکان رصد هوایی قاچاق مواد مخدر، محدودیت در اقامت اتباع خارجی را می خواهیم. ، و رفع خلأهای قانونی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اعزام شخص.

فاطمی بیان کرد: با این حال جوانان و خانواده های استان به دلایل ذکر شده در معرض آسیب هستند، لذا از طرح تنظیم خانواده که توسط استان یزد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شده است درخواست حمایت های لازم را داریم. و طرح جمعیت جوانان که استان یزد در آن پیشگام است. ، اتفاق خواهد افتاد.

استاندار یزد گفت: استان یزد مانند سایر نقاط کشور با پدیده دیر ظهور زمین خواری و کوه خواری مواجه است، از این رو توجه دولت به امور اراضی برای حقوق بیت المال و جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی و غیرمجاز است. تغییرات کاربری زمین، به ویژه در حومه شهرها.

وی تاکید کرد: اگر صلاح است موارد فوق العاده زمین خواری و کوه خواری در شعبه ویژه بررسی شود تا این تخلفات به حداقل برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید