انباشت نیاز مسکن در استان یزد ناشی از اشتباهات گذشته است/ یزد نیازمند بازآفرینی شهری است.


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902812

خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: متاسفانه به دلیل اتخاذ سیاست های غلط اجرا شده در استان یزد با حجم قابل توجهی از انباشت نیاز مسکن در استان یزد مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، احسان خواجه رضایی که صبح امروز به همراه سایر مدیران نهادهای مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد حضور یافت با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های وزارت راه و شهرسازی توسعه استان یزد یکی از استان های پیشرو است که در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور خاطرنشان کرد: ضوابط ارزیابی شده توسط وزارت راه و شهرسازی که بر اساس آن استانیز رتبه اول را کسب کرد. شامل تامین زمین، واحدهای تحویل شده، سرعت پروژه و غیره

وی با اشاره به اینکه طرح های نهضت ملی مسکن در استان یزد توسط سه عامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد فرماندهی امام خمینی (ره) و سازمان همیاری شهرداری ها در استان یزد اجرا می شود، اظهار داشت: : ابلاغ نوسازی بافت های تخریب شده و همچنین آیین نامه اجرایی اراضی متصرفی به استان ابلاغ شد که در سطح استان تحول بزرگی است و باعث می شود بسیاری از پرونده های قدیمی و مردم محلی که در این زمینه مشکل دارند حل شود. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه بر اساس سرشماری نفوس مسکن انجام شده در استان، بیش از 114 هزار نفر در استان فاقد ملک شخصی بودند، اظهار داشت: در مراحل ثبت نام نهضت ملی مسکن مهر. طرح استان یزد بیش از 109 هزار نفر ثبت نام کرده اند که نشان می دهد در سال های اخیر هیچ اقدام موثری در زمینه ساخت و ساز مسکن در استان یزد صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: انباشت نیاز مسکن در استان یزد به دلیل عدم ساخت و ساز مسکن در سال های اخیر است، البته باید پذیرفت که سیاست های اجرا شده در سال های اخیر برای استان کویری یزد نیز اشتباه بوده است.

خواجه رضایی با یادآوری اینکه نزدیک به 30 سال بچه های استان موفق ترین در کنکور سراسری بودند، تصریح کرد: متاسفانه صنایع ایجاد شده در سطح استان برای نیازهای تحصیلی و شغلی فرزندان این استان مناسب نبوده است. به همین دلیل استان یزد به عنوان استانی مهاجر پذیر پذیرفته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد تاکید کرد: بیش از 46 هزار نفر از محل ثبت نام ها واجد شرایط اولیه شدند که از این تعداد 45 هزار و 892 نفر تایید شده و 14 هزار و 361 نفر برای افتتاح حساب اقدام کرده اند. که 4160 نفر پروانه ساخت دریافت کرده اند و 6382 نفر برای آنها صادر شده است. به مرحله پایه رسیده اند، 703 عدد. به مرحله سقف و نازک کاری رسیده اند و 414 عدد. به نامزدها داده می شود.

وی ادامه داد: بنا به دلایل فنی نقشه های ساخت و ساز در شهرهای استان یزد 4 بار تغییر کرد که هر کدام از این تغییرات دلایل صرفا فنی داشت و منافعی را برای مردم به همراه داشت و در این زمان مقرر شد واحدهای مسکونی در کل شهرهای استان یزد 250 متر باشد.

خواجه رضایی با تاکید بر اینکه استان یزد علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی و شهرک هایی که در این راستا ایجاد می شود نیاز به بازآفرینی شهری دارد، اظهار داشت: بازآفرینی شهری یزد از حدود دو ماه پیش در شهر یزد آغاز شد و جلسات متعدد محله ای و حتی جلساتی با ائمه جماعت و محلات برگزار شد تا بتوانیم این مرمت شهری را متناسب با فرهنگ و بافت شهر یزد انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در پایان گفت: سامانه طرح نهضت ملی مسکن استان یزد از هفته گذشته برای همیشه باز است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت نام خود را تکمیل کنند و ما همچنین ملزم به ارائه برنامه برای هر گونه نیاز هستند برنامه ریزی لازم برای ساخت و ساز مسکونی را انجام دهند.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید