ابلاغ بسته تشویقی جدید بازآفرینی شهری در تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خبرداد:

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از ابلاغ بسته تشویقی جدید بازآفرینی شهری به مناطق دهگانه این شهر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد عزتی با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش و زحمات همکاران حوزه ضوابط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و در راستای اجرای مصوبه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران و افزایش تسهیلات و مشوق‌ها و مصوبات قانونی جهت تسهیل شرایط ساخت‌وساز برای سازندگان و مالکان، بسته تشویقی جدید در محدوده بافت‌های فرسوده و اسکان غیررسمی تهیه و در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید و جهت اجرا به مناطق دهگانه شهرداری ابلاغ شد. 

وی افزود: در این بسته تشویقی ۲۰ بند مختلف شامل افزایش تراکم، افزایش سطح اشغال و کاهش ضریب پارکینگ در نظر گرفته شد و یکی از کامل‌ترین بسته‌های تشویقی کشور در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این بسته تشویقی در محدوده‌های مشمول بازآفرینی شهری برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز تا ۱۰۰ درصد تخفیف عوارض نیز در تعرفه عوارض محلی مصوب شده و حتی در تعرفه سال ۱۴۰۲ تسهیلات و تشویق‌های جدیدی اضافه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با مصوبه تشویقی و تخفیفات در حوزه عوارض شهرداری و تسهیل شرایط اخذ وام شاهد رونق ساخت‌وساز در محدوده‌های مشمول بازآفرینی باشیم.

 



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید