مدیرعامل جدید شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مدیریت نوسازی شهری بدون نگاه همزمان به فرهنگ سازی، معاشرت و اعتمادسازی در بین ساکنان محله های هدف محقق نمی شود.

به گفته عینی، 20 درصد از مناطق شهری را بافت های تخریب شده و سکونتگاه های غیررسمی اشغال کرده اند و به طور متوسط ​​30 درصد از جمعیت شهری در بافت های غیر فعال زندگی می کنند.

وی افزود: بر اساس ماده 59 برنامه ششم توسعه سالانه حداقل 10 درصد بافت فرسوده شهری باید مرمت و بازسازی شود و این امر با ارائه بسته های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه بر اساس نهضت ملی مسکن باید تولید را به سمت مناطق و محله های هدف بازآفرینی شهری هدایت و هدایت کنیم، گفت: در این راستا باید به سمت مناطق و محلات بازآفرینی شهری سوق دهیم. شهر را با همکاری همکاران پرتلاش شرکت تکمیل کنید.

آئینی با اشاره به اینکه توانمندسازی و مهارت آموزی ساکنان مناطق هدف و محلات بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است، افزود: هدف مستندسازی واحدهای مسکونی واقع در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی، سرمایه گذاری آنها در چرخه اقتصادی شهر است. تشویق ساکنان این مناطق به ارتقای واحدهای خود.

وی با تاکید بر اینکه بدون مشارکت اهالی محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت همه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی، اقدامات نوسازی تکمیل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین طرح منسجم توسعه و تحول محلات اجتماع محور 2020 در سطح بسیار بالایی در حوزه بازآفرینی شهری تهیه شده و به زودی ابلاغ و اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید