سیمای فرهنگی شهرهای استان مرکزی نیازمند مطالعه جدی است/ همایش ملی هویت و پیشرفت در استان مرکزی برگزار می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب ؛ فرزاد محالث الائمه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی گفت: در خصوص فعالیت مرکز غذا و دارو در شهرستان ساوه با توجه به وجود نیمی از کارخانه های تولیدی در ساوه و زرندیه قصد کاهش دامنه فعالیت این مرکز را ندارد، اما نباید اقتدار مرکز استان مخدوش شود و در عین حال تضاد منافع ایجاد نشود.

مخلص الائمه گفت: باید با توجه به موقعیت استراتژیک ساوه و زرندیه در حوزه تولید، به تجهیز و تقویت مرکز غذا و دارو در این شهرستان کمک کنیم و نگرانی بابت اعمال محدودیت برای این مرکز وجود نداشته باشد. .

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما، تمامی گلخانه ها و سرپناه های امن معتادان متجاهر و بی خانمان در استان آمادگی کامل برای دریافت تماس های خود را دارند و شهرداری های اراک، ساوه و خمین در این زمینه برنامه ریزی های خوبی انجام داده اند. .

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکلات مهم مناطق حاشیه ای استان از جمله اعتیاد، بافت های فرسوده و ناکارآمدی منازل، فقر، طلاق، شبکه فاضلاب در بحران هایی مانند سیل و کمبود فضاهای فرهنگی و تفریحی، شهرداری ها باید برای رفع و کاهش این مشکلات تلاش جدی تری داشته باشند.

مخلص الائمه افزود: با توجه به اهمیت موضوع هویت، ادامه تحقیقات جدی در این زمینه ضروری است و البته از عناوین تکراری و بیهوده خودداری شود.

وی ادامه داد: موضوع سیمای فرهنگی شهرهای استان مرکزی نیاز به بررسی جدی دارد و شورای فرهنگی کل استان در نظر دارد طرحی پژوهشی و عملی انجام دهد که امیدواریم موثر واقع شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه همایش ملی هویت و پیشرفت به زودی در استان مرکزی برگزار می شود، گفت: این همایش در تلاش است تا از همه طرح های پژوهشی در حوزه هویت حمایت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید