همایش فرصت ها و چالش های خوزستان در سطح ملی برگزار می شود/ ارسال 190 مقاله به دبیرخانه همایش

وی افزود: حضرت آقا شعاری که در سال های گذشته برگزیدند روی اقتصاد متمرکز بود، سپس این تمرکز رنگ و بوی تولید به خود گرفت. در سال های اخیر ضمیمه هایی در زمینه تولید اضافه شده است.

دبیر عملی همایش «فرصت ها و چالش های استان خوزستان در اجرای شعار سال» گفت: علاوه بر این در نامگذاری سال 1401 موضوع دانش آفرینی و اشتغال زایی با تولید پیوند خورد. ” به عبارت دیگر تولید باید بر اساس دانش و در جهت و هدف ایجاد اشتغال باشد. به همین دلیل سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان این شعار را ماموریت جمع آوری آن تعریف کردند.

جلالی بیان کرد: خوزستان از نظر ظرفیت ها و فرصت ها در حوزه اقتصاد و اشتغال تقریباً منحصر به فرد است، زیرا همه صنایع کشور در این استان فعالیت می کنند و از نظر کمی و کیفی بسیار متنوع و قوی در ایما خوزستان قرار دارد، اما وجود دارد. هیچ ارتباطی بین این فرصت ها با اشتغال، امکانات اجتماعی، شرایط اقلیمی و مشکلات اجتماعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خوزستان قادر به ارائه ظرفیت های مختلف در داخل استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نیست و این تفاوت احساس می شود که طبیعتا گروه های مختلف می توانند بر این موارد نظارت و پیگیری کنند.

دبیر عملی همایش «فرصت ها و چالش های استان خوزستان برای تحقق شعار سال» گفت: سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه استان در دیدار با روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، برگزاری همایش فرصت ها و چالش ها را پیشنهاد کرد. استان خوزستان در حال اجراست. شعار سال با همکاری مجموعه های مختلف از جمله پارک علم و فناوری، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع استانی ارائه شد که به تصویب رسید.

جلالی ادامه داد: این همایش در تاریخ 30 خرداد ماه سال جاری در سالن اجتماعات استاد مطهری از دانشکده علوم طبیعی دانشگاه شهید چمران برگزار می شود و دارای 4 محور انرژی، کشاورزی، شیلات و دام، صنعت و معدن و محیط زیست، سلامتی و تندرستی

وی افزود: فراخوان شرکت در این همایش اطلاع رسانی شده و آخرین مهلت ارسال مقالات تا 21 خرداد است. همچنین در صورت تمایل همکاران، اساتید و صنعتگران سایر استان ها به انتشار مقاله ای در مورد خوزستان؛ ممنوعیتی وجود ندارد.

دبیر عملی همایش «فرصت ها و چالش های استان خوزستان برای تحقق شعار سال» هدف از برگزاری این همایش را شناسایی فرصت ها و رفع چالش های پیش روی اقتصاد پایدار عنوان کرد. و بررسی مقالات ارسالی به دبیرخانه کنفرانس.

جلالی ادامه داد: حدود 190 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و مقالات در حال ارزیابی است. استقبال خوبی از آن شد که می تواند فرصت ها و چالش ها را رصد کرده و نقشه راه و برنامه راهبردی را در اختیار مدیران صنایع مختلف و دستگاه های اجرایی قرار دهد.

وی افزود: البته کار ما به همایش ختم نمی شود و همچنان شعار سال یعنی نظارت بر دستگاه های اجرایی و صنایع مختلف استان را دنبال می کنیم.

دبیر عملی همایش «فرصت ها و چالش های استان خوزستان برای تحقق شعار سال» گفت: با توجه به مأموریتی که مقام معظم رهبری به ما محول کرده اند؛ در این همایش، در راستای تحقق شعار سال، در سال 1385 به ما کمک کردند. وظیفه همه این است که تا جایی که می توانیم این شعار و فرمان را اجرا کنیم تا کشور این مراحل سختی را که با آن دست و پنجه نرم می کند طی کند. با سلامتی و با اقتدار و سربلندی بگذر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید