اسلام؛ مؤلفه اصلی هویت انقلاب اسلامی/ نفوذ فرهنگی یکی از مسائل هویت زدایی انقلاب است


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877005

اکبر افشار منش گفت: مؤلفه اصلی هویت انقلاب اسلامی، اسلام است. اسلام من خمینی برجسته ترین راوی و مفسر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) هفت توصیه به فعالان فرهنگی کردند که یکی از آنها این بود که نگذارند انقلاب اسلامی را تغییر دهند.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هویتی مستقل و متمایز از سایر انقلاب ها دارد، گفت: بازخوانی هویت انقلاب اسلامی ضروری است زیرا کانون های استکباری به دنبال تحریف، کاهش هستند.

وی با بیان اینکه برای حفظ اصالت انقلاب از تحریف باید ابعاد مختلف هویت انقلاب تبیین شود، اظهار داشت: مؤلفه اصلی هویت انقلاب اسلامی، اسلام است؛ در این راستا اصالت انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد. اسلام من خمینی برجسته ترین راوی و مفسر است.

افشارمنش افزود: یکی دیگر از هویت های انقلاب اسلامی که برخاسته از اسلام گرایی نظام است. مردم سالاری انقلاب اسلامی این است که نظر مردم در ساختار سیاسی انقلاب به رسمیت شناخته شود.

امام جمعه رودبار جنوب عزت و عقلانیت را از دیگر محورهای هویتی انقلاب دانست و گفت: اجتماعات و ایرانی بودن از دیگر محورهای هویت انقلاب اسلامی است.

وی بیان می کند: «چند چیز در هویت انقلاب خودنمایی می کند و دشمن می خواهد آنها را از ما بگیرد. سوال اول نام امام فقید است که باید هر روز در جامعه برجسته شود; زیرا دشمن سعی دارد نام امام را کوچک جلوه دهد.

افشار منش خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگی با سبک زندگی غربی در جامعه یکی دیگر از موضوعاتی است که برای هویت زدایی از انقلاب تاثیر جدی دارد و باید مراقب این موضوع باشیم. زیرا جامعه گاهی به سبک زندگی غربی پاسخ خوبی نمی دهد; از سوی دیگر اگر مسئولان از آن غافل شوند، جامعه اسلامی نباید از آن غافل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید