مهمترین دستور کار دشمن در دانشگاه ها هویت زدایی و آرمان زدایی است


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903442

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند: مهمترین نقشه دشمن در دانشگاه ها دو چیز است. اول هویت زدایی و هویت زدایی از انقلاب اسلامی و دوم آرمان زدایی و چون این انقلاب نقطه شروع انقلاب حضرت خوجت (عج) است، نباید از آرمان ها غافل شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید این دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را در هویت بخشی به دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و ملت برشمرد. ایران و اعلام کرد: دستیابی به این نوع جامعه که هدف والای انقلاب اسلامی است با ایجاد تمدن نوین اسلامی محقق می شود. جامعه ای که در آن علم، ثروت، عزت، اقتدار، ایستادگی در برابر نظام مسلط و دفاع از حقوق مستضعفان به تصویر کشیده شده است.

وی نقش دانشگاه امام حسین (ع) را در تحقق تمدن نوین اسلامی بر عهده گرفت و گفت: فرامین و خواسته های ائمه اطهار انقلاب اسلامی باید توسط دانشگاه ها محقق شود که این واقعه تحول علمی و کمال معنوی در برای رسیدن به دانشگاه در سطح اسلامی. دانشگاه انقلاب اسلامی تراز قلب تپنده تمدن نوین اسلامی است و برای رسیدن ملت ایران به مرحله دوم انقلاب نیازمند نقشه راهی است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که همان برنامه است. برای جهانی شدن این انقلاب و اولین توصیه مقام معظم رهبری، این بیان موضوع علم و پژوهش است و در اینجا باز هم بر نقش دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و حوزه های علمیه تاکید می شود.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: اگر قرار است تمدنی ایجاد شود، به دو کار واجب نیاز دارد که تربیت نیروی انسانی و انسان متمدن و تولید فکر، دانش و فناوری است که می تواند ما را در حل نظام اسلامی یاری کند. مشکلات انقلاب کمک می کند. از این رو دانشگاه اسلامی تراز می تواند افرادی را تربیت کند که مدیر و خدمتگزار باشند و دانشمندان تراز را نیز تربیت کند که بتوانند اندیشه آفرینی و نظریه پردازی کنند و فناوری های نرم و سخت خلق کنند.

سردار حسنی آهنگر تاکید کرد: ابتدا باید موانعی را که دشمن بر سر راه ما قرار می دهد بشماریم و مواضع دشمن برای ایجاد این موانع را بشناسیم و نقشه های آنها را بشناسیم و برای رفع و دفع آنها برنامه ریزی کنیم. ما از اول انقلاب دچار این آسیب ها شدیم و موانع زیادی مانند کودتای نقاب، حراست مقدس، اغتشاشات دانشگاه، اغتشاشات سال 88، اغتشاشات 1377 و اغتشاشات اخیر را پشت سر گذاشتیم و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردیم. از جمله 17 هزار شهید ترور. همه اینها موانعی است که قرارگاه دشمن در نظر گرفته تا ایرانی مقتدر و نمونه جامعه متمدن و متمدن و پرچمدار جبهه حق شکل نگیرد. اما هر بار که این موانع را از سر راه برداشتیم، علاوه بر آموزش های لازم، قوی تر شدیم و به نقاط ضعف خود بیشتر پی بردیم.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) در خصوص اغتشاشات اخیر که دشمن با جنگی ترکیبی، همه جانبه و هوشمندانه آغاز کرد، اظهار داشت: اما دشمن با کمک همه رسانه ها، سرمایه داران و صهیونیست های جهان با کمک مرتجعین و دشمنان منطقه و نیروهای پیاده نظام وارد صحنه شده است، اما به یاری خداوند بر این نقشه دشمن فائق خواهیم آمد.

سردار حسنی آهنگر در پایان گفت: از آنجایی که آرمان و هدف ما بزرگ و شایسته است، باید همیشه آماده مقابله با توطئه ها و اغتشاشات دشمن باشیم و بدانیم که مهم ترین طراحی دشمن در دانشگاه ها دو چیز است. اول هویت زدایی و هویت زدایی از انقلاب اسلامی و دوم آرمان زدایی و چون این انقلاب نقطه شروع انقلاب حضرت خوجت (عج) است، نباید از آرمان ها غافل شویم.

دیدگاهتان را بنویسید