کلیباف: مجلس تا اصلاح ساختارها و فرآیندها بر موضوع مهسا امینی نظارت دارد/ دشمن هرج و مرج در کشور را در دستور کار خود قرار داده است. عده ای در داخل به طور داوطلبانه یا غیرارادی در جهت دشمن حرکت می کنند

کلیباف: مجلس تا اصلاح ساختارها و فرآیندها بر موضوع مهسا امینی نظارت دارد/ دشمن هرج و مرج در کشور را در دستور کار خود قرار داده است.  عده ای در داخل به طور داوطلبانه یا غیرارادی در جهت دشمن حرکت می کنند

روز جدید وی با بیان اینکه باید این نکته مهم را به خاطر داشت که دشمن طبق معمول از هر حادثه ای به دنبال افراط و تفریط است و تحریک و آشوب در کشور را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: متأسفانه عده ای در داخل هم می خواستند یا ناخواسته وارد می شوند. جهت اراده دشمن اما مردم عزیز ما شعور سیاسی خود را نشان دادند و تفاوت بین شفقت و منفعت شخصی را درک کردند و با منافقانی که روزی هزاران انسان عادی را کشتند و اکنون خواهان مرگ یک نفر هستند موافق نبودند. اشک تمساح رسانه های کودک کش دولت عربستان را گریه نکنید.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون داخلی مجلس در اسرع وقت تمامی ابعاد پرونده درگذشت مهسا امینی را به اطلاع نمایندگان و ملت شریف ایران خواهد رساند، گفت: از روز اول ریاست محترم جمهوری دولت، مجلس و قوه قضائیه با جدیت پیگیر عوامل این حادثه و شناسایی مقصران آن بودند و گذشت زمان نشان خواهد داد که اعتماد مردم درست است و همه نهادهای کشور در پیگیری این معضل از خود راضی نمی مانند.

خبرگزاری رسمی مجلس، محمدبکر کلیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه 29 شهریور) شورای اسلامی در نطق پیش از این دستور گفت: برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اربعین شهادت سیدالشهدا (ع) الشهداء عراق باز هم وحدت دینی شیعیان جهان حول محور نور تابان است.» او اهل بیت را به جهانیان نشان داد؛ علاقه خالصانه مردم به امام حسین (علیه السلام) تفرقه ها را خنثی کرد و دشمنان اسلام و مسلمین را ناامید و مأیوس ساخت.

مسئولان ذیربط باید در سال آینده به کمبودهای زیرساختی و خدمات رسانی مراسم اربعین به ویژه در مرزها رسیدگی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: مردم شریف ایران با وجود برخی مشکلات و مشکلات، امسال با شور و نشاط بیشتری نسبت به گذشته خود را به کربلا رسانده و در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی شرکت کردند. از مسئولان ذیربط انتظار می رود با توجه به علاقه روزافزون مردم برای شرکت در این مراسم معنوی-سیاسی، با برنامه ریزی بهتر در سال آینده نسبت به رفع نواقص زیرساختی و خدماتی موجود به ویژه در حاشیه مرزها اقدام کنند تا سیل امام حسین علیه السلام تا با کمترین سختی در مراسم باشکوه اربعین حسینی شرکت کنید.

وی افزود: مردم عراق نیز با جان و دل و با عشق خالص به زائران اباعبدالله خدمت کردند و همچون سال های گذشته پذیرایی شایسته از زائران عادی حرم کردند که اینجانب به نمایندگی از مردم ایران. ، معتقد باشید که این وظیفه من در قبال همه مسئولان است. و به مردم عراق، من متواضعانه از شما به خاطر این خدمت فداکارانه تشکر می کنم. به لطف خداوند این راهپیمایی عظیم هر ساله با شکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود و نشان دهنده پیوند مستحکم و صمیمانه ملت های مختلف به ویژه ملت ایران و عراق و پیشرفت اسلامی شدن ملت ها خواهد بود.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه به مناسبت هفته تابناک دفاع، یاد و خاطره امام راحل و شهدای بزرگوار ایران زمین را گرامی داشته و به تمامی آزادگان، جانبازان و یادگاران دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض می کنم. و ادامه: جاودانگی یاد و خاطره شهدا سنت لایتغیر الهی است و غبار زمان هرگز نمی تواند یاد و خاطره شهدای والامقام را از ذهن و ضمیر ملت ایران پاک کند. پاک ترین فرزندان ایران زمین در راه دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی و برای عزت و امنیت مردم جان خود را از دست دادند و خون مقدس آنان برای همیشه جوانان را به گام برداشتن در راه حق و نترسیدن از دشمنان دعوت می کند.

فرهنگ دفاع مقدس راه حل مشکلات امروز ماست

قالیباف تصریح کرد: بارها گفته ایم و باید تاکید کنیم که فرهنگ پاسداری حلال مشکلات امروز ماست. اگر همین روحیه ایمان به خدا و ایمان به مردم آن سال ها را در اداره کشور و حل مشکلات اقتصادی به کار بگیریم، می توانیم گره از زندگی مردم باز کنیم. باورهای برخاسته از فرهنگ جهاد و شهادت و شیوه های رایج حکومت داری در پاسداشت مقدس امروز از بین رفته و بازگشت به آن تنها راهی است که می تواند پیشرفت و توسعه همراه با عدالت را برای مردم به ارمغان آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: در نهایت به خانواده محترم سرکار خانم مهسا امینی تسلیت می گویم، درگذشت ایشان اندوهی عمیق در دل ما جای داد و از همان ساعات اولیه که نمایندگان از این حادثه مطلع شدند، دستگاه های نظارتی مجلس با تمام حساسیت ها، روند برخورد با آن. این حادثه را در دستور کار خود قرار دادند. باز هم تکرار می‌کنم که همه جوانب پرونده مرگ وی نیاز به بررسی کامل و اطلاع‌رسانی دارد. لازم است کمیسیون امور داخلی شورای اسلامی نتیجه کارشناسی خود را در اسرع وقت با حداکثر دقت و بررسی کامل تمامی زوایا جهت اطلاع نمایندگان و ملت شریف ایران گزارش دهد.

وی افزود: کمیسیون مذکور علاوه بر بررسی علت فوت مرحومه مهسا امینی، رسیدگی به فرآیندها و شیوه های اجرا را نیز در گشت های امنیت اخلاقی فرماندهی کل انتظامی برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی بر عهده دارد. برای اجرای آن گام بردارید.

کلیباف افزود: متاسفانه بسیاری از نهادهای فرهنگی و اجتماعی به تعهدات مثبت خود در مقوله حجاب به درستی عمل نمی کنند. در چنین شرایطی در مواجهه با هنجارشکنی‌ها، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر با ضوابط روشن و استفاده از نیروهای آموزش‌دیده توسط فرماندهی عالی انتظامی با مسئولیت کامل برای جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی و فردی و سیستماتیک است. خطاها و این اقدامات مورد قبول مردم عزیز و نجیب ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید این نکته مهم را به خاطر داشت که دشمن طبق معمول از هر حادثه ای به دنبال افراط و تفریط است و تحریک و آشوب در کشور را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: متأسفانه عده ای در داخل هم خواستند و یا بی اختیار وارد می شوند. جهت اراده دشمن اما مردم عزیز ما شعور سیاسی خود را نشان دادند و تفاوت بین شفقت و منفعت شخصی را درک کردند و با منافقانی که روزی هزاران انسان عادی را کشتند و اکنون خواهان مرگ یک نفر هستند موافق نبودند. اشک تمساح رسانه های کودک کش دولت عربستان را گریه نکنید.

کلیباف افزود: رئیس جمهور محترم، دولت، مجلس و قوه قضائیه از روز اول به طور مجدانه پیگیر عوامل این حادثه و شناسایی مقصران این حادثه هستند. گذشت زمان نشان خواهد داد که اعتماد مردم درست است و همه نهادهای کشور در پیگیری این امر کوچکترین اغماض نخواهند کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: ان‌شاءالله مجلس برای شفاف‌سازی موضوع و اصلاحات مطلوب ساختارها و فرآیندها به این موضوع رسیدگی می‌کند و مردم اجازه سوء استفاده دشمنان و همراهانشان را نمی‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید