شکایت کلیباف از جهانگیری نیز پس از 6 سال هدف قرار گرفت/ توضیح کلیباف درباره مسمومیت عیسی شریفی

شکایت کلیباف از جهانگیری نیز پس از 6 سال هدف قرار گرفت/ توضیح کلیباف درباره مسمومیت عیسی شریفی

سید ابوالفضل رضوی، قائم مقام جهانگیری گفت: «اینکه کلیباف پس از 6 سال از جهانگیری شکایت کرد، طبیعتاً نمی تواند بی هدف باشد. جهانگیری از پاسخ ها استقبال می کند اما کلیباف هم باید خوب باشد و به ابهامات پاسخ دهد.»

سیداب فضل رضوی، معاون اسحاق جهانگیری در دولت روحانی با اشاره به شکایت اخیر کلیباف از جهانگیری به رویداد۲۴ گفت: موضوع شکایت مربوط به صحبت هایی است که آقای جهانگیری در مناظره ها به کلیباف گفته است. به گفته این وکیل، آقای جهانگیری اعلام کرده است که از اصل شکایت استقبال می کند، یعنی همه باید پاسخگوی صحبت های خود باشند، از جمله خود آقای کلیباف بابت همه آن صحبت هایی که مطرح کردند. خوب است همه مردم در مقابل قانون مسئول باشند و دستگاه قضایی بدون تعصب به مسائل رسیدگی کند، همه مردم در برابر قانون برابر باشند.

وی ادامه داد: معتقدم این کار خوبی است و امیدوارم مورد توجه و پذیرش همه افراد جامعه قرار گیرد. تا جایی که من اطلاع دارم این شکایت اخیرا نه 6 سال پیش مطرح شده و تازه به اطلاع عموم رسیده است. شاید این افراد فقط بخشی از گفتگو را به یاد آوردند و واکنش نشان دادند. خب طبیعتاً در همان زمان آقای کلیباف در مورد خیلی ها از جمله جهانگیری و شخص روحانی اظهارنظرهای زیادی کردند که اینها هم باید روشن شود.

رضوی با بیان اینکه بعد از 6 سال شکایت می کنند، بی هدف نیست، گفت: مگر می شود فردی مثل رئیس مجلس بعد از 6 سال بی هدف دنبال کار بیهوده و بیهوده ای برود؟ رئیس مجلس این همه وظایف اولویت دار دارد، چطور این همه کار را رها کرد و پیگیر شکایات شد؟ اگر فقط باطل است پس وای بر شاکی.

وکیل جهانگیری: موکلم شخصا آمادگی حضور در دادگاه را داشت اما مطلع شدیم قالیباف قصد حضور در دادگاه را ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح این شکایت درست در سال انتخابات مجلس می تواند نشان دهنده نگرانی آنها از انتخابات و ورود جهانگیری به عرصه باشد یا خیر، گفت: من نیز مانند برخی افراد و نهادها دستگاه نیت خوان و سنجش نیت ندارم. بگویم، اما مطمئنم بی هدف نیست، زیرا با توجه به سخنان من که فردی که مسئولیت مهمی دارد باید از غرور پرهیز کند، به صراحت می گویم که این افراد اهداف خاصی را دنبال می کنند.

رضوی ادامه داد: برخی ممکن است به جایی تکیه کنند و فکر کنند به خاطر جایگاهی که دارند به خواسته خود می رسند. اینجا اما قطعاً در سیستم قضایی قضاتی هستند که به وضعیت شاکی و شاکی توجهی ندارند و قطعا حکم درستی خواهند داد. فکر می کنم این شکایت خوب نبود که بعد از 6 سال نبش قبر انجام شود که مدیریت گفت به مردم امید بدهیم و تفرقه را کم کنیم. این اتفاق خوبی نبود و فردی که شکایت را آغاز کرده است قطعاً آسیب بیشتری خواهد دید.

رضوی با بیان اینکه قالیباف نیز باید آماده پاسخگویی به سوالات باشد، گفت: بالاخره ایشان سال ها نیروی انتظامی و شهرداری تهران را مدیریت کردند، باید پاسخگوی همه اتفاقات باشند. مثلا ماجرای عیسی شریف که مسموم شد. این پرونده در دادگاه نظامی مطرح شد و هرگز خارج از آن مطرح نشد. خوب است جناب آقای قالیباف لطف کنند و ابهامات را روشن کنند و رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید