جواد امام: ارتباط کلیباف با پرونده عیسی شریفی باید روشن شود

جواد امام: ارتباط کلیباف با پرونده عیسی شریفی باید روشن شود

روز جدید دبیرکل کانون ایثارگران با اشاره به انتشار فایل صوتی دو تن از سربازان وظیفه گفت: این موضوع شخصی نیست. البته حیثیت ارگان های نظام مهمتر از حیثیت فرد است و دادستان باید به این موضوع ورود کند و در مورد این فایل صوتی پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی بدهد.

جواد امام در مصاحبه ای در خصوص پرونده منتشر شده بین دو شخصیت نظامی و نام بردن برخی از مسئولان در آن مصاحبه گفت: درباره پرونده فساد شهرداری قبلاً صحبت هایی شده بود و معاون آقای کلیباف عیسی شریفی بود. و این امر پنهانی نیست، اما ابعاد مشکل هیچگاه فاش نشد و ارتباط آقای شریفی با آقای کلیباف یکی از مواردی بود که باید به آن رسیدگی می شد و این موضوع بر عهده قوه قضاییه است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: این پرونده در شورای پنجم بررسی شد و علیرغم رسیدگی به شورا و گزارش آن که در جلسه علنی شورا تهیه و قرائت شد، قوه قضاییه عملاً هیچ واکنش رسمی به این پرونده نشان نداد. اعتقاد بر این است که امروز درخواست افکار عمومی این است که دادستان کل کشور و همچنین دادستان باید این فایل صوتی و صحت، حجم، متهمان و مکالمات آن را وارد کنند و نگذارند این اتهام علیه افراد باقی بماند، زیرا این یک موضوع نیست. موضوع شخصی البته حیثیت ارگان های نظام مهمتر از حیثیت فرد است و دادستان باید به این موضوع ورود کند و پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی درباره این فایل صوتی بدهد.

وی با بیان اینکه برخی ادعا می کنند انتشار این پرونده در واقع نوعی حذف افراد در ترافیک داخلی است و عده ای می خواهند نوک پیکان به سمت کلیباف یا افرادی مانند سعید محمد برود، گفت: سوالاتی که در افکار عمومی مطرح نمی شود و مشخص نیست جریان سالم واقعاً دنبال فساد است یا خیر؟ گفته می شود همه مبتلا هستند و با وجود اینکه برخی از افراد صبح دستان خود را باز می کنند، اما این موضوع باید روشن شود.
امام با بیان اینکه دیروز در سالگرد پیروزی انقلاب، رئیس جمهور گفت دولت با فساد شوخی نمی کند و رئیس قوه قضائیه بارها بحث مبارزه با فساد را مطرح کرده است، گفت: این موضوع در سال 2018 به عنوان رئیس جمهور مطرح شد. این جدید نیست. موضوع. ما در گذشته شاهد این بحث بودیم. این موضوع در دوره آقای رئیسی در قوه قضائیه مطرح شد، اما در این قوه واکنش مشخصی برای پاسخگویی به افکار عمومی درباره این فساد ندیدیم. امروز صحبت هایی از آقای ایجی می شنویم که امیدواریم اگر خدا بخواهد در عمل شاهد این اتفاق باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید