رنگ آمیزی گواهینامه رانندگی در 3 رنگ

سرهنگ محسن صوفی در یک برنامه رادیویی یکی از برنامه های در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی را رنگ آمیزی گواهینامه رانندگی عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی، گواهینامه ها به سه دسته تقسیم می شود. رنگ ها و دسته ها مناسب بودن عدم تخطی رنگ گواهینامه رانندگی بهبود یافته است.

صوفی خاطرنشان کرد: با رنگ آمیزی پلاک و ترغیب رانندگان به ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف تشویق می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی نقش تایید کننده جرایم راهنمایی و رانندگی را ندارد و تنها نقش واردکننده را بر عهده دارد، افزود: بر اساس هنر. در ماده 21 و 22 قانون ترافیک جاده‌ای، میزان جریمه‌ها به تصویب شورای دولتی می‌رسد و هر 3 سال یکبار امکان‌پذیر است. تعدیل جریمه های راهنمایی و رانندگی وجود دارد و میزان جریمه ها در هفت سال گذشته به دلایل زیادی از جمله مشکلات اقتصادی جامعه تغییر نکرده است.

صوفی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برحسب وظیفه خود پیشنهاد افزایش جرائم با تمرکز بر تخلفات حادثه ساز را ارائه کرده است که نیاز به تصویب هیئت وزیران دارد.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در ادامه به تشریح برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی برای استفاده از ظرفیت های مردمی برای برقراری نظم و امنیت پرداخت و با اشاره به طرح همنوردان پلیس گفت: طرح همنوردان پلیس یکی از طرح ها بود. اقدامات قابل توجه، موفق و موثر پلیس راهنمایی و رانندگی. و با کمک آموزش و پرورش انجام شد و اجرای این طرح نشان داد تذکرات فرزندان خانواده در کاهش تخلفات رانندگی توسط والدین نقش دارد.

صوفی افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و می توانند نقش آموزشی و فرهنگی بسیار خوبی در زمینه مسائل ترافیکی، فرهنگ ترافیکی و اصلاح رفتار جاده ای ایفا کنند، پلیس راهنمایی و رانندگی طرح “زنان فرهنگ ترافیک” را توسط جامعه هدف آموزش دیده راه اندازی کرد. دو سال پیش در مرحله اول زنان شاغل در سازمان ها، ادارات، نهادها و نهادها، سازمان ها و نهادها شروع به کار کردند.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اینکه نظم عمومی ارتباط تنگاتنگی با نیروی انتظامی دارد و اجرای قانون را نمی توان با رویکردهای صرفا تنبیهی و سلبی انجام داد، گفت: برای پایداری اقدامات در این زمینه، پیشگیری و باید رعایت شود. استفاده از رویکردهای متقاعدکننده که در این راستا در بخش فرماندهی فاراژ دو طیف از اقدامات پیشگیرانه شامل پیشگیری موقعیتی و پیشگیری اجتماعی دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید