اجازه ندهید فرزندانتان بدون گواهینامه رانندگی کنند


ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806830

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کوم به خانواده ها هشدار می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم به خانواده های کوم هشدار داد: اجازه ندهید فرزندانتان بدون گواهینامه رانندگی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا طی روزهای اخیر تصادف هولناک یک پسر 11 ساله اهل کوم در جاده تفرش – کوم که منجر به کشته شدن سه نفر شد، سر و صدای زیادی به پا کرده است.
فردی که نه تنها گواهینامه ندارد، بلکه به سن قانونی برای گرفتن گواهی نرسیده است، اما این فرد پشت فرمان می نشیند و تصمیم می گیرد که چه چیزی جان سه نفر دیگر را بگیرد.
به همین دلیل سرهنگ گلمرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم در گفتگو با خبرنگار ما به خانواده های محترم هشدار داد که فرزندان خود را کنترل کنند و خودرو و موتورسیکلت بدون گواهینامه تهیه و تحویل ندهند.

او بیان کرد؛ بیشتر تصادفات روزهای اخیر به دلیل دو مشکل سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو است. متاسفانه درصد قابل توجهی از این تصادفات در گروه سنی جوانان و حتی نوجوانانی که به عنوان موتورسوار و راننده خودرو ثبت نام می کنند، رخ داده است.

قذافی گفت: نقش خانواده ها در کاهش تصادفات جاده ای ضروری است و خانواده ها باید نسبت به رفتار فرزندان خود در ترافیک حساس بوده و تا دیر نشده کنترل کامل داشته باشند.
وی افزود: آخرین فاجعه ای که منجر به فوت وی در شهر قم شد در 20 دی ماه 1400 در بلوار شهید سلیمانی رخ داد که راننده آن از داشتن کتاب و مهارت لازم محروم شد. متاسفانه بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در رانندگی، راننده جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس راه استان کوم گفت: گاهی سهل انگاری یا اصرار کودکان برای رانندگی با وسیله نقلیه باعث بروز حوادث دلخراش و جبران ناپذیر و در نهایت تأسف و خسارات جبران ناپذیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با اشاره به اینکه طبق قانون رانندگی بدون گواهینامه جرم محسوب می شود و این افراد باید به مراجع قضایی معرفی شوند. طبق ماده 199 قانون راهنمایی و رانندگی هیچکس حق ندارد به شخصی که گواهینامه رانندگی ندارد اجازه رانندگی دهد. با متخلف مطابق قوانین کیفری رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید