گواهینامه رانندگی در سه رنگ ارزیابی می شود


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903207

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فرجا از طبقه بندی رنگی گواهینامه های رانندگی در سه رنگ و دسته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ محسن صوفی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور یکی از برنامه های در دستور کار پلیس راهور را نام برد. رنگ آمیزی گواهینامه رانندگی وی خاطرنشان کرد و گفت: در صورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی، مجوزهای راهنمایی و رانندگی به سه رنگ و رنگ تقسیم می شود و رنگ گواهینامه با توجه به عدم تخلف رانندگان ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: با رنگ آمیزی گواهینامه ها و ترغیب رانندگان به ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان پیگیری خواهند کرد. قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف تشویق می شود.

صوفی همچنین با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی نقش تصویب کننده جریمه های راهنمایی و رانندگی را ندارد و تنها نقش پیشنهاد دهنده را دارد، افزود: بر اساس بند 21 و 22 قانون جرایم راهنمایی و رانندگی میزان جریمه ها به تصویب هیات دولت می رسد. هر سه سال یکبار امکان پذیر است. تعدیل جریمه های راهنمایی و رانندگی وجود دارد و میزان جریمه ها در هفت سال گذشته به دلایل زیادی از جمله مشکلات اقتصادی جامعه تغییر نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به تعهد پیشنهادی خود، افزایش جرائم را با تاکید بر تخلفات حادثه ساز پیشنهاد کرده است که باید به تصویب هیأت وزیران برسد.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فرجا نیز به تشریح این طرح ها پرداخت پلیس راه وی برای استفاده از ظرفیت های مردمی برای برقراری نظم و امنیت با اشاره به طرح همیاران پلیس گفت: طرح همیاران پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از اقدامات چشمگیر، موفق و موثر پلیس راهنمایی و رانندگی بود که با کمک این طرح به مرحله اجرا درآمد. آموزش و پرورش و اجرای این طرح نشان می دهد تذکرات فرزندان خانواده در کاهش تخلفات جاده ای والدین نقش دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و می توانند نقش آموزشی و فرهنگی بسیار خوبی در مشکلات ترافیکی، فرهنگ ترافیکی و اصلاح رفتار جاده ای ایفا کنند، پلیس راهنمایی و رانندگی دو سال پیش طرح “زنان فرهنگ ترافیک” را کلید زد. در مرحله اول، هدف زنان شاغل در سازمانها، ادارات، مؤسسات و نهادها، سازمانها و مؤسسات است.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه نظم عمومی ارتباط تنگاتنگی با نیروی انتظامی دارد و اجرای قانون با رویکردهای صرفا تنبیهی و سلبی انجام نمی شود، افزود: برای پایداری در این امر باید از رویکردهای پیشگیرانه و اقناعی استفاده شود. در این راستا دو گروه از اقدامات پیشگیرانه شامل پیشگیری موقعیتی و پیشگیری اجتماعی در ادارات فرماندهی فرجه دنبال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید