سیگنال پلیس؛ مراقب گواهینامه های رانندگی جعلی باشید


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823439

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا اعلام کرد: استفاده از گواهی های جعلی و بی سابقه در تعقیب و ارجاع مجرمان به مراجع ذیصلاح در صورت وقوع تصادفات جاده ای مشمول مجازات شدیدتری خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا گفت: در فضای مجازی تبلیغات زیادی برای دریافت حق الزحمه و گواهی بدون طی مراحل قانونی وجود دارد. آنها این کار را انجام می دهند.

وی گفت: با توجه به روند سیستمی و هوشمند صدور گواهینامه رانندگی، ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه های مرکز غیرممکن است. بنابراین تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر امکان اخذ گواهی سابقه در سامانه پلیس راهور کاملا غیر واقعی و نادرست است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور افزود: تعدادی از جاعلان پس از دریافت بخشی از هزینه های مربوطه از مردم و غارت خود، خطوط ارتباطی خود را قطع و دسترسی مردم را غیرممکن کردند و برخی نیز به اخذ مدارک هویتی ادامه دادند. و جعل گواهی با مشخصات افراد دیگری که فاقد سابقه و اعتبار در سامانه های پلیس راهور هستند.

سرهنگ کرمی اسد با تاکید بر اینکه دارندگان گواهینامه رانندگی باید در فواصل زمانی مختلف سوابق تخلفات موجود در گواهینامه رانندگی خود را رصد و بررسی کنند، افزود: در صورت مشاهده سابقه تخلف رانندگی که مرتکب نشده اند به مرکز اجرایی و مرکز مراجعه کنند. . راهنمایی و نظارت بر گواهینامه پلیس راهور.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از گواهی های بی سابقه و جعلی در تعقیب و ارجاع مجرمان به مراجع ذیصلاح قضایی در صورت وقوع تصادفات جاده ای مشمول مجازات تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید