خالی کردن حساب های بانکی با پیامک جعلی ثنا / مردم مراقب باشید

خالی کردن حساب های بانکی با پیامک جعلی ثنا / مردم مراقب باشید

روز جدید : رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه پیامک های جعلی به صنعا همچنان در صدر موارد برداشت غیرمجاز در پایتخت است، گفت: مجرمان سایبری همچنان به ارسال پیامک های جعلی حاوی اخطارهای الکترونیکی دادگاه (سانا) ادامه می دهند و مصرف کنندگان را به کذب هدایت می کنند. ارتباطات توسط شهروندان کلاهبردار

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: اعلام رای دادگاه. بار ارسال این پیامک های جعلی در چند هفته اخیر و در فروردین ماه 1401 افزایش یافته است، بنابراین پرونده های مربوط به برداشت های غیرمجاز در این زمینه در صدر فهرست شکایات پلیس فتا قرار دارد.

کاربران فضای مجازی به دلیل استرس و کنجکاوی به سایت جعلی (لینک) موجود در متن پیامک مراجعه می کنند که در این هنگام شهروندان در هنگام درخواست ثبت اطلاعات کارت (از طریق روش پرداخت آنلاین) اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب خود می کنند. در برخی موارد شاهد بوده ایم که هنگام کلیک بر روی یک اتصال آلوده به دلیل نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شهروندان، این پیامک های جعلی از شماره آنها برای تعداد زیادی از افراد دیگر ارسال می شود اما در واقع از یک تلفن همراه (سیم کارت) کارت) .از شهروندان به عنوان واسطه برای فریب سایر هموطنان استفاده می شود و در نتیجه حریم خصوصی شهروندان نقض می شود. لذا توجه به نکات زیر ضروری است:

1 پیامک دریافتی از قوه قضائیه دارای شماره adliran بوده و هرگز با شماره شناسنامه ارسال نخواهد شد.

2. متن ارسالی قوه قضائیه ارتباطی ندارد.

3. برای مشاهده اخطار دادگاه نیازی به واریز وجه ندارید.

4. کاربران می توانند برای اطمینان در صورت دریافت چنین پیامکی به سایت اصلی اخطاریه الکترونیکی دادگاه به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه و از طریق آن اخطاریه قضایی را بررسی کنند.

5. اخطاریه قضایی از طریق پیامک ارسال می شود و اخطاریه قضایی در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی نمی شود.

6. اخطاریه قضایی برای کسانی که قبلا در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند و کسانی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند، مدارک قضایی به آدرس محل سکونت یا محل کار افراد از طریق پست ارسال می شود.

7: در صورت کلیک بر روی لینک پیامک جعلی به دلیل امکان نصب نرم افزارهای مخرب (مثل موبایل عدالت و …) در دستگاه خود ابتدا اینترنت تلفن همراه خود را غیرفعال کنید و سپس نرم افزار ناشناس نصب شده بر روی Delete را در دستگاه خود غیرفعال کنید که نمی خواستید آنها را نصب کنید و در نهایت پس از حذف اطلاعات لازم، تلفن همراه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید