کلاهبرداری های جدید با ارسال اعلان های مختلف / مراقب باشید حساب خود را خالی نکنید

کلاهبرداری های جدید با ارسال اعلان های مختلف / مراقب باشید حساب خود را خالی نکنید

روز جدید رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: هر پیامکی دارای لینک پرداخت کلاهبرداری است و مردم باید مراقب باشند فریب این گونه پیامک ها را نخورند.

در شش ماه گذشته مجرمان سایبری به روشی جدید دوباره فعال شده اند و با ارسال پیامک های مختلف و خالی کردن حساب افراد مختلف، مرتکب میلیون ها کلاهبرداری شده اند.

هر روز هشدارهای متعددی از سوی پلیس، قوه قضائیه و رسانه ها در فضای مجازی منتشر می شود و حتی اخیرا پیامک های زیادی از سوی پلیس فتا و معاونت پیشگیری قوه قضائیه بر روی تلفن همراه شهروندان ارسال می شود، اما ده ها نفر هنوز قربانیان این کلاهبرداری.

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به بهانه شکایت از سامانه ثنا یا تیترها نسبت به کلاهبرداری به جامعه ۲۴ هشدار داد و جزئیات این کلاهبرداری را تشریح کرد.

رجبی در خصوص این کلاهبرداری گفت: کلاهبرداران اخیراً با ارسال پیامک هایی مانند سامانه ثنا و به بهانه ثبت نام در آن سامانه و یا مشاهده اخطاریه قضایی به افراد پیام های مخرب ارسال کرده و کلاهبرداری هایی را برای آنان ارسال می کنند.

وی افزود: مردم با بازکردن کانکشن و ورود به این بدافزار فریب می‌خورند و حساب‌هایشان خالی می‌شود.

به گفته رجبی مردم مواظب باشند از ارسال اخطاریه قضایی و همچنین ابلاغیه به دستگاه های دولتی با شماره شخصی و شماره تبلیغاتی خودداری کنند و درخواست ها به نام نمایندگی صورت می گیرد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اشاره به اینکه در این رابطه ده ها کلاهبردار دستگیر شده اند، گفت: افرادی که در این راه فریب خورده اند می توانند برای شکایت و شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند. ‘.

وی با اشاره به اینکه اخیرا عناوین دیگری برای بدافزارها ارسال شده است، گفت: مردم باید مراقب باشند که لینک عناوین مختلف از جمله مسائل خانوادگی که برای آنها ارسال می شود، باز نکنند.

رجبی با بیان اینکه پیامک های دستگاه ها هیچ ارتباطی ندارد، تاکید کرد: مردم برای دیدن اطلاعیه های خود نیازی به پرداخت هزینه ندارند. هر ارتباطی که از مردم بخواهد پول واریز کنند کلاهبرداری است و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی حساب آنها خالی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید