مراقب کلاهبرداری های سایبری در اربعین باشید


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896650

حسن کیها با اشاره به اینکه مجرمان سایبری در هر فرصتی به دنبال سوء استفاده از کاربران فضای مجازی هستند گفت: مراقب کلاهبرداری های مجرمانه سایبری در اربعین باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن کیها رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: یکی از اعمال ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) شرکت در مراسم پیاده روی اربعین است که بر تعداد عاشقان می افزاید. این مراسم هر سال

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام اربعین ازدحام جمعیت در حال افزایش است، این امر باعث شده تا مجرمان فضای مجازی از شور و شوق مردم برای این راهپیمایی برای رسیدن به اهداف شوم خود سوء استفاده کنند و کاربران را ملزم به پاسخگویی به هشدارها کنند. در فضای مجازی بمانید تا سفری امن داشته باشید.

این مسئول ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی تعدادی سایت جعلی در خصوص ثبت نام کاروان های پیاده روی اربعین حسینی و یا رزرو اسکان و بلیت بعضاً با قیمت های پایین اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

وی گفت: برخی از کاربران با دیدن این پیام ها فریب می خورند و در این سایت های جعلی و نامعتبر مبلغی را به صورت بیعانه یا هزینه رزرو هتل و پرواز پرداخت می کنند. برخی با کلیک بر روی لینک آلوده در پیام ها به درگاه های پرداخت جعلی هدایت می شوند و پس از سرقت اطلاعات موجودی کارت بانکی آنها توسط کلاهبرداران گرفته می شود.

کیخا در بخشی دیگر از سخنان خود به غیرقانونی بودن پیش فروش تورهای اربعین اشاره کرد و افزود: برای ثبت نام در سفر باید اطلاعات خود را در سامانه سماح وارد کنید و از مراجعه به صفحات و پروفایل هایی که به روش های مختلف وارد می شود خودداری کنید. مانند شبکه های اجتماعی می توانند از جدایی اجتناب کنند و برای ثبت ارسال کاروان ها به پیام ها و تبلیغات در فضای مجازی اعتماد ندارند.

وی بیان کرد: یکی از بهترین کارها برای جلوگیری از به خطر افتادن اطلاعات مهم این است که زائران اطلاعات مهم و شخصی خود را در دستگاه های هوشمند ذخیره نکنند و همراه خود نبرند. آنها همچنین باید از گوشی هوشمند و تجهیزات خود در جاده مراقبت کنند و یک رمز عبور قوی و مطمئن روی آن بگذارند.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه عکس گذرنامه و اطلاعات هویتی خود را به افراد ناشناس داده نشود، گفت: به زائران توصیه می شود برای ارتباط با آشنایان خود هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس استفاده نکنند و گوشی خود را در آن نگه دارند. زائران نباید در برخی مکان‌ها به وای‌فای رایگان متصل شوند و به آن اعتماد کنند، اگرچه در سال‌های اخیر اپراتورهای محلی تجهیزات Wi-Fi را در طول مسیر پیاده‌روی نصب کرده‌اند. در صورت ارائه این تسهیلات در سال جاری، زائران می توانند با رعایت اصول امنیتی از آن بهره مند شوند.

این کارمند اظهار داشت: غیرفعال کردن بلوتوث برای جلوگیری از سایر داده های تلفن همراه اقدامی قابل تامل است. علاوه بر این، جانبازان می توانند از نرم افزار ردیابی و کنترلی که از منابع اضطراری مورد اعتماد دانلود کرده اند استفاده کنند. به خصوص سرقت یا گم شدن تجهیزات هوشمند آنها.

کیخا گفت: زائران مراقب تبلیغات متقلبانه ای باشند که به بهانه ایام عزاداری و اربعین حسینی لینک های آلوده را در شبکه های اجتماعی درج می کنند و همچنین از نصب اپلیکیشن هایی که ممکن است در طول مسیر از مبادی مختلف به زائران ارائه می شود خودداری کنند. اجتناب کردن


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید