مردم مراقب کلاهبرداری های فیشینگ در کهگیلویه و بویراحمد باشند


ساعت: 15:58
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920652

سرهنگ عمرانی فر گفت: مردم فریب برخی پیام ها و تبلیغات درج شده در فضای مجازی، کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی با وعده های مختلف را نخورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، چند سالی است که با توسعه فناوری و باز شدن فضای مجازی به روی زندگی مردم، میزان کلاهبرداری های اینترنتی نیز افزایش یافته است به گونه ای که اکنون تعداد آنها کم است. افرادی که هر از چند گاهی پیامک های جعلی دریافت می کنند.و نه اینکه کلاهبرداری از طریق تلفن همراه خود پیام دریافت کنند یا هر روز در صفحات اینستاگرام پیام های وسوسه انگیز برای خرید چیزهای حیاتی مختلف را مرور نکنند. در این میان بسیاری از افراد آگاه می توانند از وسوسه ها و کلاهبرداری های این کلاهبرداران به دور باشند، اما نکته اینجاست که هدف اصلی این افراد سودجو، افراد مسن یا نوجوان هستند که بدون اطلاع حسابشان در لحظه ای خالی می شود. . یک فرد مسن که حقوق بازنشستگی ماهانه‌اش به طور ناگهانی از بین می‌رود یا کودکی که با فریب اطلاعات حساب بانکی والدینش را نگه می‌دارد و باعث از دست دادن پول والدینش می‌شود.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویار احمد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در کلاهبرداری های پیامکی مجرمان با ارسال پیامک حاوی لینک از قربانی خود می خواهند که برای مشاهده آن بر روی لینک کلیک کند.

سرهنگ سید مهدی عمرانی فر اظهار داشت: در برخی موارد فرد برای مشاهده اطلاعیه به سایت جعلی هدایت می شود و در اینجا با درخواست مبلغی جزئی برای مشاهده اطلاعیه، تمامی اطلاعات کارت بانکی فرد را دریافت کرده و اقدام به برداشت می کنند. موجودی حساب

وی همچنین با بیان اینکه برخی از کلاهبرداران با رصد مستمر آگهی های درج شده در سایت های تبلیغاتی به دنبال به دام انداختن طعمه خود هستند، افزود: کلاهبرداران پس از انتخاب برخی آگهی ها و رصد آن ها در مدت زمانی، با شماره تماس صاحبخانه تماس می گیرند. یک آگهی پیامکی ارسال می کنند تا لینک را در پیامک وارد کنند و مبلغی را برای تمدید آگهی واریز کنند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: ممکن است شخصی از این سایت ها خرید مالی انجام دهد، اموال به سرقت رفته یا به روش های دیگری در اختیار مشتری قرار گیرد، هر یک از این موارد می تواند خریدار را با مشکل مواجه کند و در برخی موارد کلاهبرداری می تواند صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد کند.

وی با بیان اینکه شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند، یارانه شما قطع شده است یا پیامک های جعلی ثنا، اظهار داشت: کاربران سایبری هوشیار بوده و به تعداد پیامک های ارسالی توجه داشته باشند و هرگز روی لینک های داخل پیامک ها کلیک نکنند. با شماره های شخصی ارسال می شود نمی توانند تردید کنند و اگر قصد خرید اینترنتی دارند باید از فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید